איך להפוך את עצמך למומחה ברמה עולמית ל... - יגאל שטארק

איך להפוך את עצמך למומחה ברמה עולמית ל…

אם אתה רוצה להיות מומחה למשהו ברמה עולמית, אתה חייב "ללמד את עצמך" את הנושא הזה. כי אף השכלה קלאסית העובדת על פי רעיון של פס ייצור, לא תוכל לעשות אותך יוצא דופן…

היא רק תוכל לעשות אותך דומה לכל שאר האנשים שיצאו מאותו פס הייצור.

אתה צריך שתהיה לך תוכנית, אסטרטגיה, להשכלה העצמית שאתה הולך לתת לעצמך. כי מראש אתה כנראה אפילו לא יודע מה אתה רוצה, ותצטרך לגלות את זה תוך כדי.

בתקופה שלנו, כנראה שהאסטרטגיה המתאימה היחידה היא "העשרה צולבת", שבה אתה תופס תחומים שונים, נושאים שונים, קונספטים שונים ומצליב ביניהם… ומסתכל מה יקרה ויוולד.


אני חושב על 10 צעדים הכרחיים בשביל לעבור "הכשרה עצמאית" בשילוב עם "העשרה צולבת":

1. לקרוא – כל יום, בכמה נושאים שונים.

2. לארגן בצורה נוחה את זרם המידע שאתה מקבל, את המקורות ואת הדרך שבה אתה מקבל אותו (קריאה, שמיעה, צפייה).

3. ללמוד אנגלית – רוב המידע שיכול להעלות אותך לרמה עולמית, נגיש רק באנגלית.

4. לבצע רוטציה מתמדת של זרמי המידע ונושאי המידע שאתה קולט ומעבד. חלקם יפסיקו להיות רלוונטים וייצאו ברוטציה, בזמן שחדשים יתפסו את מקומם.

5. להתחיל עם הנושאים הכי קרובים אליך, והתקדם לגבולות שלהם. הדברים שבד"כ לא נמצאים במרכז תשומת הלב.

6. לא להתבייש לחקות לשם למידה את מי שאתה מעריץ. התוצר הסופי (אתה), מורכב מחלקיקי מידע, דפוסים, דרכי פעולה, מחשבה והתנהגות שאתה מאמץ מאחרים.

7. לבצע ניסויים (בטוחים).

8. למצוא קבוצה של אנשים עם מטרה דומה לשלך, שבה תוכל לתרגל את הרעיונות שעולים לך, לשתף, לקבל השראה וללמוד מאנשים אחרים שרוצים להיות ייחודיים.

9. לבצע פרוייקטים אמיתיים בחיים. בתור מומחה אתה יכול להיות טוב ככל שטובות הדוגמאות מהנסיון האישי שלך.

10. להמשיך לשאול שאלות שיכוונו אותך לחפש עוד ועוד תשובות, עוד ועוד מידע, עוד ועוד הצלבות מפתיעות.

אפשר להרחיב כל אחת מהנקודות האלה למאמר בפני עצמו, אבל אני סומך על האינטליגנציה של הקוראים שלי… אני גם בטוח שאפשר לחשוב על עוד נקודות חשובות ככל שנכנסים יותר פרטים.

את ההשכלה הדרושה כדי להיות מומחה עולמי וייחודי למשהו, אי אפשר לקנות. אי אפשר להזמין ממישהו לעצב את העתיד שלכם. יש לעשות את זה לבד.

כל זה רק הצעד הראשון אל תוך העתיד שאתה יוצר לעצמך.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
balance
שאיפה בלתי פוסקת לשלמות – פרפקציוניזם או חוסר מקצועיות?

מקובל לראות בפרפקציוניזם שאיפה בלתי פוסקת לשלמות - נסיון להביא את העבודה לתוצאה טובה יותר ממה שיש עכשיו, להכניס עוד...

סגור

Powered by moviekillers.com