להיכנס עם העסק לשוק קיים ותחרותי או לשוק צומח ואף בתולי

אנשים מפחדים להיכנס לשווקים שנראים כבר מוצפים ולפתוח שם את העסק שלהם. אנשים מעדיפים לחפש תחום חדש, שעדיין אלא התפתח ולהתחיל לבסס את עצמם שם.
בדרך כלל אנשים עם גישה כזאת, לא מבינים את מהות השיווק, ובגלל שלא מבינים אותה, הם לא יצליחו לא בתחום בתולי ולא בתחום שהוא כבר רווי.

כמות הכסף שזמינה בכל שוק, תחום ופלח היא כמעט אינסופית. זאת אומרת שאפשר להיכנס לכל תחום עם עסק חדש, גם אם נראה שהתחום הזה כבר רווי בהיצע, ולעשות מיליונים. דרך אגב זה הכל נוגע להארץ. כמה שהמדינה שלנו לא נראית קטנה, עדיין אין שום שוק שאי אפשר להיכנס אליו היום ולהרוויח סכומי עתק.

יש נטייה לחשוב שעדיף להיכנס לשוק שנמצא בצמיחה. זה גם נכון וגם לא נכון. יש לזה יתרונות וחסרונות.

הנה כמה חסרונות בולטים:
שוק חדש צריך לחנך. צריך להרגיל את האנשים למוצר או שירות חדש, לחשוף להם את הנושא. הם לא רגילים לקנות מוצרים שמשים עבור התועלות שאתה מציע. כי זה תחום חדש. לפתח הרגל חברתי כזה, לוקח זמן ומשאבים.
תהליך חינוך השוק זולל המון כוח, משאבים, זמן וכסף. חלק נכבד מההשקעה שלך ילך על חינוך השוק ולא על הפקת רווחים ישירים.

אתה זה שקובע לאן יתפתח השוק ואם יתפתח בכלל. אם תעשה צעדים לא נכונים, תפגע בשיווק של עצמך, אתה עלול להפיל את כל השוק, אם אין לך מתחרים. למעשה זה כמו לירות לעצמך ברגל.

אך יש גם יתרונות:
לאחר תהליך חינוך השוק, השוק מתייצב ואם אתה תהיה זה שהשוק יתייצב עליו, הרווחת בגדול. אם תדע לשמור על הסטטוס שלך בשוק, החיים שלך מסודרים. בשביל זה צריך לדעת לפתח מותג ולתחזק אותו. מותג שיוערך על יי אנשים, כך שהם יעדיפו לקנות ממך וללא ממישהו לא מוכר.
כיוון שנכנסת מההתחלה, בשלב צמיחת השוק, אין לך תחרות של מותגים וכל החוכמה צריכה להתרכז בפיתוח מותג משלך ותחזוקתו.

אנשים שנכנסים לשוק קיים, נכנסים לתחרות מותגים. לא רק שהם צריכים לבנות מותג משלהם, הם גם צריכים למצב אותו ביחס למותגים שכבר קיימים וכבר כבשו את מקומם בשוק.

אלו שמבינים את מהות השיווק, יודעים כיצד להיכנס לשוק רווי, לבסס את עצמם שם ולהתחיל לגרוף את המיליונים שלהם בתוך שוק צמא שרגיל לקנות בתחום זה.
אלו שמבינים את מהות השיווק, בוודאי שיודעים כיצד להיכנס לתחום בתולי, להקים מותג ולבסס את עצמם כך, שאף אחד אחר לא יוכל להגיע לגדולה שלהם.
למעשה, לאנשים אלה ממש לא משנה לאיזה שוק להיכנס. הם יודעים שההשקעה בתחרות, שווה להשקעה בחינוך השוק ובכל מקום הם יצליחו עם אותה השקעה של משאבים.

אנשים שלא מבינים את זה ומחפשים פתרון קל, לא יצליחו לא בשוק שהוא בצמיחה ולא בשוק תחרותי.

אם ניקח דוגמאות מהעולם, אנחנו נראה שלא מספיק להיכנס כשהענף רק צומח, אלא צריך גם לדעת לבנות את המותג שלך בשוק זה, ולתחזק אותו. חברות כמו נייק ואדידס קיימות זמן רב ומחזיקות את המותג שלהן. אך לפניהן היו חברות רבות נוספות רבות, שנכנסו לענף כשהיה עוד בחיתוליו, אבל איננו מכירים חברות אלה היום. הן לא ידעו מה לעשות בשוק צומח וכיצד לתפוס את מקומן שם, למרות האפשרויות האינסופיות שהיו פתוחות לפניהן.
לכן בהתחלה אמרתי, שאנשים שחושבים שהדרך הקלה יותר היא להיכנס לשוק חדש, אינם מבינים את המהות ואינם מבינים מה צריך לעשות כדי להצליח בשוק כלשהו.

זה לא רק עניין של תזמון, אלא בעיקר עניין של מה שאתה עושה בכל הזמן הזה. זה עניין של מה לעשות בכל רגע ובכל שלב של התפתחות השוק אליו נכנסת.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *