5 כללים שיעזרו לך לנסח כותרת קטלנית

אם אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יקראו את מה שאתם כותבים, יראו את הוידאו שאתם מצלמים, יתפסו אתכם כמומחים ובכלל ישימו לב לפעילות השיווקית שלכם באינטרנט, הדבר הראשון שיקבע אם זה יקרה או לא, אלו הכותרות שאתם משתמשים בהן.

לא משנה אם זו כותרת של מאמר, וידאו, עמוד מכירה או ספר שאתם רוצים לתת במתנה. הכותרת היא שער הכניסה לתוכן שבא אחריה.

אם הכותרת מספיק טובה, מעניינת ומסקרנת, השער ייפתח והלקוח הפוטנציאלי יבדוק את מה שיש אחריה. אם הכותרת לא פגעה בנקודות הרגישות שלו, הוא יתעלם ממנה ויעבור לדפדף בסטטוסים של החברים שלו בפייסבוק, יגלוש לאתר חדשות או יותר גרוע – ילך לאתר של המתחרים שלכם שהכותרת שלהם טובה יותר.

 

לכותרת יש 2 מטרות מרכזיות:
א. למשוך תשומת לב.
ב. לגרום לאדם לקרוא את מה שבא אחרי הכותרת.

הנה כמה עקרונות של קופירייטרים מצליחים, שיעזרו לכם לנסח כותרת שהלקוחות שלכם לא יוכלו להתעלם ממנה:

1. תארו בכותרת את התועלת הגדולה ביותר לקהל היעד.
"איך בונים רשימת תפוצה של 80,000 איש תוך חודש".
"איך להוריד 7 קילו תוך שבועיים".

2. הדגישו בכותרת את הבעיה הגדולה ביותר של קהל היעד.
"יש לך מוצר נפלא אבל אין מספיק לקוחות?"
"נמאס לך להרגיש את עצמך שמן?"

3. צרו סקרנות בכותרת.
"האם בתור בעל עסק תצליח לעבור את המבחן הזה?"
"כולם אומרים שאתה צריך להפסיק עם זה?

4. הדגישו את הפנייה לקהל היעד שלכם.
"100 עצות לבעל עסק מתחיל".
"עצות לנשים ששוקלות מעל ל-70 קילו".

5. צרו אפקט של סנסציה (שערוריה).
"סוף סוף התגלה הסוד שהקופירייטרים תמיד הסתירו!"
"עקרת בית מצאה שיטה להרוויח יותר מבעלה ולעבוד רק שעה אחת ביום!"

 

כמה טיפים נוספים:

– כותרת חזקה יותר יכולה לשלב כמה מהעקרונות ביחד. למשל: "איך בעל עסק מתחיל (פניה לקהל היעד) יכול לבנות רשימת תפוצה של 80,000 איש תוך חודש (תיאור התועלת)".

– מספרים מדידים עוזרים לחזק את הכותרת "7 עצות ל…", "איך להגיע ל-80… תוך… ".

אל תנסו למכור בכותרת. הכותרת צריכה להעמיד בפני הקורא "פיתוי" לקרוא את מה שבא אחריה ולא לעשות את המכירה. ישנו מבנה (כמעט סודי) של טקסט שכל הקופירייטירים המצליחים משתמשים בו בשביל ביצוע מכירה.

טקסט שבנוי לפי המבנה הזה, נוגע בכל הרגשות הנחוצים אצל הקורא, יוצר אצלו מוטיבציה מטורפת לקבל את המוצר או השירות ומנטרל את כל החששות, כך שבסוף הקריאה של הטקסט האדם שולף מהכיס כרטיס אשראי ומתכונן לשלם עוד לפני שהגיע לכפתור "הזמן עכשיו".

את מבנה הטקסט הזה אני אתן באחד הפוסטים הבאים. הירשמו לעדכונים כדי לא לפספס.

תגובות

תגובות

4 comments

  1. פוסט מעולה ונכון
    אוסיף לזה גם את הכותרת הפרובוקטיבית.. .אותה כותרת שעשויה להתריס ולמשוך את העין בהתחלה וכך לגרום ליותר הקלקות ו- CTR גבוה יותר..
    תוכל לראות דוגמה לזה בפוסט הבא שכתבתי – http://goo.gl/ZXANb
    הפוסט מדבר על איך לזהות לפי מילות המפתח את כוונת הגולש ולהתאים לו את התוכן הנכון..
    אז קראתי למאמר "כשאת אומרת לא למה את מתכוונת (כמו השיר) ושמתי תמונה ראשית של מישהי בלונדינית על מחשב..
    כמובן שזה הדליק מיד כמה גולשות שטרחו להיכנס כדי להגיב בשלילה – עד שהם הבינו מה הנושא האמיתי של הכתבה…

    • היי אנידור,
      אתה כמובן צודק. מהרבה בדיקות שעשינו, כותרת טובה מעלה לא רק את אחוזי המעבר למה ש"מתחת לכותרת", אלא גם משפיע על ההחלטה הסופית של הקורא, לאחר שקרא את הטקסט. זאת אומרת כותרת שבאה בתחילת הטקסט, משפיעה על האם בסוף הטקסט הגולש ימלא טופס/יבצע הזמנה או לא.

  2. פוסט ממוקד ולעניין.
    בהחלט עצות מועילות לכל מי שרוצה לגרות את הקורא שלו לקרוא עוד ולהתעניין יותר לעומק.

  3. פוסט נחמד מאוד, חידדת לי מספר נקודות שאני אקח לפוסטים שלי, תודה על המידע המועיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *