בדרך כלל, כאשר אדם קורא או רואה פרסומת כלשהי, במיוחד כזו שמבטיחה משהו בלתי רגיל, מוצלח במיוחד ויוצא מן הכלל…
בקיצור משהו שנשמע "טוב מדי", הוא יהיה סקפטי.
איש שיווק טיפש, מתעלם מהסקפטיות הזו כאילו היא לא קיימת וממשיך לספר על התכונות והתועלות של המוצר הנפלא.
בקיצור, ממשיך "לדחוף" את מה שהוא מציע.
ואם הוא עושה את זה, המוח של הקורא מתחיל לצעוק "למה? למה? למה? למה אתה מתעלם מדברים שכל כך חשובים לי ומנקרים לי במוח? אני סקפטי, זה לא נראה לי הגיוני!".
כאשר הלקוח סקפטי, אפילו אם יקרא את המסר הפרסומי עד הסוף, הוא לא יהיה מוכן לקבל אותו ולחשוב עליו ברצינות. כי יש לו בראש סיבות טובות ל"למה זה לא יכול להיות כל כך טוב".
מה עושה איש שיווק או קופירייטר חכם לעומת זאת?
הוא מכיר בסקפטיות, מתייחס אליה, מעלה אותה על פני השטח ו…מנטרל אותה.
איך הוא עושה את זה?
בעזרת משפטי שאלה.
הוא משלב בתוך הטקסט (או התסריט) את כל השאלות והדאגות שהמוח הסקפטי של לקוח פוטנציאלי יכול להעלות. הוא מציג אותן בצורה בולטת, ונותן להן מענה מפורט והגיוני כדי לפזר את הסקפטיות וחוסר הוודאות.
למעשה, הוא מנצל את הסקפטיות לטובתו, כדי להעלות עוד יותר את האמינות של ההצעה שלו ולהראות שהוא יודע בדיוק מה עובר בראש של הלקוח הפוטנציאלי ששומע אותה.
אז מה עליך לעשות בעסק שלך כדי להפוך את הסקפטיות של קהל היעד לכלי שכנוע עוצמתי?
- הכן רשימה של כל הטענות שאתה מקבל מאנשים סקפטיים בנוגע למוצר או לשירות שלך. כל דבר שלא נראה להם הגיוני, כל שאלה שבדרך כלל עולה אצלם, כל חוסר וודאות שלא נותן להם מנוחה.
- בתוכן הפרסומי שלך, הצג את כל אחת מהטענות האלה בעזרת משפט שאלה בולט או אפילו כתת-כותרת.
- מתחת לשאלה שהצגת, כתוב תשובה עם הסבר שיספק את המוח הסקפטי. השתמש במשפטים כמו:
"אני מבין שיכול להיראות ש…<הטענה של הסקפטי> וזה אפילו הגיוני שתחשוב ככה, כי…<למה הטענה הזו יכולה להיות הגיוניות>. אבל מה שחשוב להבין זה ש… <ההסבר שמנטרל את הסקפטיות>.
עם איזה טענות סקפטיות אתם בדרך כלל מתמודדים בעסק שלכם ומה אתם עושים כדי לנטרל אותן כבר בתוכן השיווקי?
אני משתמש בעצות הנפלאות שלך לפרסום תודה