למה אתה מפסיד כסף בכל פעם שאתה אומר "אני כבר יודע את זה"

אני כבר יודע את זההרבה פעמים כאשר אני מסביר לאנשים איזשהו עיקרון שיווקי, מהלך או שיטה, אני שומע מהם:

"אני כבר יודע את זה… כבר קראתי/שמעתי/למדתי את הנושא הזה. זה לא חדש לי.".

באותו הרגע בא לי לתת להם כאפה ולהגיד: "מה אתה, מטומטם? תסתכל על העסק שלך ועל חשבון הבנק שלך ותגיד לי שוב שאתה כבר יודע את זה!".

הבעיה שלהם – הם "כבר יודעים" אבל עוד לא עשו עם זה כלום. הידע הזה לא מיושם בעסק שלהם והתוצאות בהתאם.

בגלל שהם "כבר יודעים", זה נותן להם תחושה שאין צורך יותר להתעסק עם הכלי, השיטה והתאוריה הזו והם מזניחים אותה עוד לפני שיישמו אותה וגרמו לה להביא להם יותר רווחים.

וזו בעייה… כי זה קורה כמעט עם כל רעיון שיווקי חדש שהם מגלים.

סינדרום "אני כבר יודע את זה", הוא אחד האוייבים הגדולים של כל מי שנכנס לשוונג של לימוד טכניקות, אסטרטגיות ושיטות שיווק שונות. כי במקום לפתח הרגל של "ליישם שיטות שיווק", אתה מפתח הרגל של "ללמוד שיטות שיווק".

העשייה מתחלפת בלמידה על איך נכון… אתה מסתכל לא על מה שעשית, אלא על מה שלמדת. אתה מתרגל להרגיש מסופק מזה שלמדת משהו חדש ולא מזה שעשית משהו חדש.

וכתוצאה – אפס תוצאות עסקיות פרט לצבירת מטען של ידע עודף.

הנה מה שחובה עליך לעשות כדי לא ליפול למלכודת של "אני כבר יודע" ולהפוך את הידע שלך למזומנים בכיס:

עליך לקחת מחברת או פנקס (או לנהל את הרישום במחשב), ובכל פעם שאתה לומד טכניקה, שיטה או עיקרון שיווקי חדש (או נתקל בישן שעוד לא יישמת בעסק), רשום לעצמך משימה שתכלול:

  1. שם ותיאור קצר של העיקרון או השיטה השיווקית.
  2. הצעדים המדוייקים (מה ואיך) צריך לבצע בעסק שלך, כדי ליישם את הרעיון השיווקי.
  3. תאריך ביצוע הצעדים. מומלץ שזה יהיה כמה שיותר מהר – היום או מחר (הכי טוב – עכשיו).

עם הפנקס הזה צריך לעבוד כמו עם רשימת משימות ולבצע את הדברים הרשומים בתאריכים שרשומים. זה יבטיח שהידע שאתה צובר לא "יישאר למתישהו", אלא יתורגם לעשייה ויביא תוצאות.

ברגע שתבצע את הפעולה היחידה הזו – לרשום לעצמך משימה בכל פעם שאתה נתקל בחומר חדש או כזה שאתה "כבר יודע", הסיכוי שהעסק שלך יתחיל לגדול, להשתפר ולהביא לך יותר כסף בצעדי ענק, יגדל במאות אחוזים!

אני מציע שתתחיל כבר עכשיו!

שים פנקס שיהיה ליד המחשב ובכל פעם שאתה מקבל מייל או רואה וידאו עם שיטה שיווקית (חדשה עבורך או ישנה), רשום מה, כיצד ומתי אתה הולך לעשות כדי שמה שלמדת הרגע יתחיל לעבוד גם בעסק שלך.

תגובות

תגובות

2 comments

  1. אחלה כתבה, הכוח של לרשום דברים הוא עצום ותמיד צריך לבוא ממקום של אני לא יודע הכול ולהיות פתוח!

  2. ענק….
    מחשבה מקובעת ביצועים כושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *