איך 6 חנויות חשמל מאבדות לקוחות בגלל טעות אחת שקל לתקן

לאור התחזית המפחידה של חום קיצוני עוד לפני תחילת הקיץ, החלטתי להוסיף מזגן קטן בדירה.

רציתי לעשות את זה כמה שיותר פשוט ומהיר. זאת אומרת – למצוא כמה שיותר מהר מזגן במחיר משתלם, ולשלם בפעם אחת על מזגן+הובלה+התקנה. זאת אומרת, חיפשתי חנות שבה אוכל לסגור את כל זה בשיחות טלפון אחת.

חיפוש מהיר באינטרנט העלה 6 חנויות חשמל שלכאורה התאימו לדרישות שלי, והיו להם אפילו אתרי אינטרנט מרשימים.

מכיוון שבאתר האינטרנט אצל אף אחד מהם לא היו מספיק פרטים ולא היה ברור האם ההזמנה כוללת הובלה והתקנה או לא, ואם לא, אז האם הם מספקים אופציות כאלה בתוספת מחיר (ובחלק בכלל לא היה רשום מחיר), החלטתי לקצר תהליכים, להרים טלפון ולברר את כל הדברים תוך דקת שיחה.

התקשרתי לחנויות בין 9:30 בבוקר, ל-10:00. שעה שלפי דעתי החנויות כבר אמורות לעבוד בה.

  • ב-3 חנויות אף אחד לא ענה בכלל… גם לא היה תא קולי להשאיר הודעה או פרטים. פשוט טו-טו-טו… במשך דקה, עד שהטלפון מתנתק בעצמו.
  • ב-3 חנויות אחרות לקחו ממני פרטים (שם וטלפון) ונאמר שנציג יחזור אלי.

עברה שעה, אף אחד לא חזר…

שימו לב, כל אחת מהחנויות האלה, הייתה יכולה לקבל אותי בתור לקוח ולקבל את הכסף שלי. הכסף, שהייתי מוכן לתת להם תמורת השירות. אבל תהליכי העבודה שלהם, הפריעו להם לקבל את הכסף שלי. בנוסף לזה, כאשר בימים הקרובים החברים שלי ידבר על נושא החום ואני אספר שקניתי מזגן, אני כמובן אמליץ איפה לא לקנות כי… לא תקבלו שירות.

כדי לפתור את הבעיות האלה ולהרוויח יותר כסף, הייתי ממליץ לחנויות האלה לעשות אחת (או כמה) מהפעולות הבאות:

  1. למי שאין מענה קולי והם יודעים שלא יענו בשעות מסוימות, לוודא שתהיה הודעה מוקלטת עם שעות פעילות ומקום להשארת פרטים. כמובן צריך להגיד ללקוח תוך כמה זמן עליו לצפות לשיחה חזרה. יתרה מזה, בארץ קיימים המון שירותים שתמורת סכום זעום יקבלו את השיחות שלכם עם מענה אנושי, יקחו פרטים בסיסיים מהאדם ויתנו לו תחושה טובה שיש מי שמדבר איתו.
  2. להושיב אדם שיהיה אחראי לקבל שיחות נכנסות ולספק שירות. משכורת של אדם כזה, תהיה עשרות מונים יותר נמוכה מאשר כמות הכסף שזה יכניס, בזכות המכירות שאותו אדם יעשה, כשיענה לטלפון וייתן שירות.
  3.  במידה ואין מספיק כוח אדם, והמלקוחות שרוצים לקנות נאלצים לחכות שעות עד שנציג יחזור, להוסיף נציגי מכירות. כנ"ל, שכר ההעסקה שלהם ביחס לכמות הכסף שהם יכניסו, יהיה זעום.

עכשיו תשאלו את עצמכם, האם גם בעסק שלכם יכול להיות מצב, שיש לקוחות שמוכנים לשלם לכם כסף, אבל בגלל שהם לא מצליחים לקבל מכם שירות ברגע שבו הם מוכנים לקנות, אתם מאבדים אותם?

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *