המגע הראשון עם הלקוח הפוטנציאלי שיקבע כמה לקוחות לא תאבדו

המגע הראשון עם הלקוח הפוטנציאלי שיקבע כמה לקוחות לא תאבדו

מזכירה עייפה ועצבניתמי מבצע בעסק שלך את המגע הראשון עם הלקוח? האם זו המזכירה שצריכה לעשות עוד 38 דברים במקביל, איש מכירות ממולח או מישהו אחר?

כמה פעמים קרה לך אישית, שהתקשרת לאיזשהו בית עסק שמספק שירות כלשהו או לחנות שמוכרת מוצרים, וזכית לתגובה ראשונית כזו שהוציאה ממך את כל הרצון לקנות מהם משהו?

וכמה פעמים לאחר הפנייה הראשונה שלך לעסק אמרת לעצמך "הם ממש מקצוענים! אני רוצה להמשיך לעבוד איתם. הלוואי וכולם היו כאלה!!!"?

טעות שקיימת בהרבה עסקים, היא שלטלפון שאליו מגיעים לקוחות פוטנציאליים, עונה אדם עם השכר הנמוך ביותר בחברה ועם ההכשרה המקצועית החלשה ביותר.

לרוב, אדם כזה אינו מסוגל ואינו יודע איך "לטפל" בלקוח פוטנציאלי בצורה מקצועית כדי להלהיב אותו, לעורר אצלו רצון לעשות עסקים עם החברה, ולגרום לו אפילו לא לחשוב על ללכת לבדוק את המתחרים.

הדברים החשובים ביותר שצריכים להיעשות במגע הראשון של הלקוח עם החברה, פשוט לא קורים.

כתוצאה מזה המכירה נכשלת עוד לפני שהתחילה והעסק מאבד כמות עצומה של לקוחות פוטנציאלים שהתאכזבו כבר בתקשורת הראשונה שלהם עם העסק וקיבלו החלטה לא להמשיך כאן, אלא ללכת אל המתחרים.

יכול להיות שאצלכם בארגון יושבים אנשי מכירות תותחים, אבל אם הלקוח לא מגיע אליהם, אז אין בהם תועלת.

לעיתים הלקוח מגיע אל אנשי המכירות לאחר חוויה שלילית של השיחה הראשונה ואנשי המכירות נאלצים להתעסק בלתקן את המצב ואת הרושם שנוצר. זה לא פשוט לשנות את המצב הרגשי של לקוח פוטנציאלי שטעון ברגע זה ברגשות שליליים, והדבר מאוד פוגם באחוזי המכירה וגורם לאיבוד לקוחות.

המגע הראשון עם הלקוח צריך להיות מאוד חיובי ולהפעיל שורה של טריגרים.

אפילו אם מזכירה עושה את זה, צריך להיות לה תסריט שיחה מוכן למקרים כאלה, כדי שהיא תדע מה בדיוק צריך להגיד ללקוח פוטנציאלי, כיצד להגיב לשאלות הנפוצות שבד"כ עולות בשלב הזה, כיצד ליצור אצלו התלהבות וסקרנות לדעת עוד, ולהעביר אותו לאיש מכירות מקצועי בצורה חלקה.

ככה אמור לעבוד תהליך שבנוי נכון, בצורה הכי בסיסית.

פתרון נוסף הוא להתקין קו טלפון מיוחד ללקוחות פוטנציאליים, כדי שיגיעו ישירות לאנשים שזה התפקיד היעודי שלהם – לבצע את המגע הראשון והמכירה הראשונה. כי זה השלב החשוב ביותר.

כאשר כל צעד שעובר הלקוח רק מדליק אותו חזק יותר לבצע את הקנייה וגורם לו להשתכנע שהוא ביצע את ההחלטה הנכונה, סגירת העסקה איתו תהיה הרבה יותר קלה ומהירה. וכמה שיותר לקוחות יעברו את התהליך הזה בצורה נכונה ככה העסק יהיה יותר מצליח ויקבל אחוז גבוה יותר של לקוחות, שהיה מאבד אותם אילו התהליך לא היה בנוי נכון.

וכיצד בנוי תהליך התקשורת עם לקוחות פוטנציאליים בעסק שלכם?

האם המערכת שלכם בנויה כך שהלקוח יצא מרוצה בכל שלב, יבצע את העסקה הראשונה וימשיך להיות לקוח נאמן שקונה מכם בקביעות? ספרו בתגובות.

נ.ב.
בקרוב אני אספר אילו 3 שלבים חייבים להתבצע במחלקת המכירות שלכם, כדי להעלות בקלות את היעילות שלה ב-200%-300% ולהכפיל את כמות הלקוחות.
הירשמו לעדכונים למטה, כדי לא לפספס!

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
destination
איך לדעת שאתה עוסק בתחום שמתאים לך?

לקראת תחילתה של שנת הלימודים האקדמית, מתבקש לכתוב כמה מילים לאנשים שנמצאים בצומת דרכים או שאינם מרגישים שלמים עם בחירת...

סגור

Powered by moviekillers.com