איך לשווק מועמד לראשות העיר או את המפלגה שלך בבחירות

מועמד לראשות העיר – למה שאבחר בך?

בדרך כלל אני לא כותב על פוליטיקיה, אבל הפעם אני רוצה לגעת בצד השיווקי של פעילות פוליטית, או ליתר דיוק של מסע בחירות לראשות העיר.

בכל הארץ וגם בעיר שאני גר בה יתקיימו בקרוב בחירות לראשויות המקומיות – בוחרים ראש עיר.

עד היום קיבלתי לא מעט מסרים פרסומיים כאלה ואחרים מהמועמדים לראשות העיר, אבל עד היום אני לא יודע במי לבחור.

הנה הסיבה לבלבול שלי.

במסרים שהגיעו אלי, אף אחד מהמועמדים לא הסביר בצורה עניינית למה אני צריך לבחור דווקא בו. למעשה קמפיין הבחירות של המועמדים נמצא בתקופת האבן וזה מאוד מפתיע אותי לאור התקציבים שיש להם.

בימים האחרונים מרוב המועמדים קיבלתי SMS-ים עם ברכת שנה טובה, סיפורים עד כמה הם אוהבים אותי, ובקשות לשלוח בתגובה את הספרה "1" אם אני מעוניין לתמוך בהם.

בצמתי העיר עומדים ילדים בשיא החום עם שלטים ענקיים עם שמות המועמדים ותמונת הפתק שצריך לשים בקלפי. אתם באמת מאמינים שזה מה שישכנע אותי שאתם צריכים להיות ראש העיר?

אני מקבל את כל הדברים שלא מעניינים אותי.

לא אכפת לי עד כמה המועמד אוהב אותי וכמה SMS-ים עם "שנה טובה" הוא מוכן לשלוח לי.
לא אכפת לי עד כמה השלט עם השם שלו גדול יותר מהשלט עם השם של המתחרה שלו לראשות העיר.
לא אכפת לי מי מהמועמדים הצליח להספים יותר גדרות בעיר עם הפוסטר שלו.

לא בשביל הדברים האלה אנחנו צריכים ראש עיר וזו לא הדרך להוכיח שאתה או את ראויים להיות ראש עיר.

מה שמעניין אותי, זה מה המועמד יעשה בתור ראש עיר, שיתרום לי אישית?

אם המועמד והצוות שלו לא עשו את הבדיקה הזו ואת המחקר הזה, ובמקום זה הם משקיעים את התקציב שלהם בלשלוח לי SMS-ים שלא מעניינים אותי, בלהעמיד ילדים בחום כבד עם כרזות ריקות מתוכן ובלהפוך את כל אזורי הפרסום בעיר ל"תהלוכת תמונות דיוקן" שלא הייתה מביישת אף נרקיסיסט, למה שאני אצביע להם?

הם משקיעים את הכסף במקום הלא נכון. וזה מה שהם מראים לנו כבר על ההתחלה – שהכסף שלנו בידיים לא מקצועיות.

אני רוצה ראש עיר שישקיע את הכסף בלהבין את קהל היעד שלו – התושבים, ויוכל להציע את מה שהם באמת צריכים. זה המינימום שממנו צריך להתחיל כל מסע בחירות. כי רק אחרי שמאפיינים את קהל היעד ומבינים אותו, אפשר להבטיח להם ובהמשך גם לעשות, את מה שקהל היעד זקוק לו. אחרת יקרה מה שקורה אצלנו – הכסף הולך למקום שלא מביא תועלת לעיר ולתושבים, כמו שהוא היה יכול להביא.

זה לא מקצועי, ואני לא רוצה ראש עיר שכבר בשלב של מסע הבחירות שלו מתנהל בצורה לא מקצועית. כי זה מעלה אצלי שאלה: מה יהיה הלאה?

המסקנה שאני מגיע אליה, היא שהמועמדים לראשות העיר לא טרחו לקחת יועץ שיווקי מקצועי, שיסביר להם קצת על הפסיכולוגיה של הבוחרים והאנשים בכלל. לכן "מסע הפרסום" שלהם נמצא בתקופת האבן – הרבה רעש וצלצולים ומעט תוכן, תועלת ומידע רלוונטי.


הנה 10 עצות בסיסיות למועמד לראשות העיר – איך לשווק מועמד בבחירות:

  1. לפני שאתה יוצא למסע פרסום כלשהו, בצע מחקר ולמד את קהל היעד שלך (שים לב – מחקר ולא סקר. יש הבדל).
  2. מצא אילו תת-קבוצות יש בקהל היעד, היכן נמצאת כל תת-קבוצה, כיצד להגיע אליה ומה הצרכים הייחודיים של כל תת-קבוצה בעיר.
  3. רק כשיש לך את המידע הנ"ל, בנה קמפיין ייעודי עבור כל תת-קבוצה עם הבטחות שרלוונטיות לתת-הקבוצה הזו.
  4. הדגש בקמפיין השיווקי את הישגי העבר שלך שרלוונטיים לתת-הקבוצה שעבורה מיועד הקמפיין.
  5. כרזות בכל פינה בעיר יגרמו לאנשים לדעת שאתה קיים, אבל לאו דווקא להעריך אותך ולרצות אותך בתפקיד ראש העיר. עשה משהו משמעותי (מעבר לדיבורים) כך שכולם ישמעו עליך וגם יעריכו אותך. ככל שתעשה יותר, ככה יהיה לך יתרון על שאר המועמדים שרק מדברים (ראה דוגמת משה כחלון ומהפכת הסלולר).
  6. אם שולחים SMS לתושבים, צרף קישור לעמוד אינטרנט שיהיה בו מידע רלוונטי שיאפשר להבין מה אתם מציעים ולמה לבחור בכם.
  7. בפרסום הדגש לא את השם שלך, אלא את התועלת שכבר הבאת לעיר. זכור – להדגיש מעשים ספציפיים ולהימנע מהבטחות כלליות.
  8. בצע פעילות אינטראקטיבית עם תת-קבוצות שונות דרך האינטרנט – אתר ייעודי או עמוד פייסבוק.
  9. מסיבות מפוארות בשכונות עם מוזיקה ואוכל זו לא הדרך להשיג מצביעים. קשר אישי עם התושבים חשוב, אבל חשוב גם מה המשמעות שהקשר הזה מעניק. עדיף להשקיע את הכסף הזה בלהביא תועלת אמיתית ולא רעש מיותר.
  10. היעזר בקופירייטרים ואנשי שיווק מקצועיים שמבטיחים לך תוצאות מדידות ולא בכאלה שמבטיחים לך "קמפיין איכותי ומגניב".

נ.ב.
כל מה שאני כותב, אלו המסקנות שאני הגעתי אליהן על סמך המידע והמסרים הפרסומיים שאני אישית נחשפתי אליהם.

יכול להיות שהמועמדים לראשות העיר אכן עושים את מה שלדעתי נחוץ לעשות בתור המינימום, אבל אלי, בתור תושב העיר, התוצאות הצפויות של הפעולות האלה לא הגיעו, והמסקנה שלי – הכסף הולך למקום הלא נכון, וכנראה גם הכסף שלי יילך בעתיד למקום הלא נכון.

תגובות

תגובות

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
ה-GPS הסודי שיוביל אותך לכל מטרה שתהיה בחיים שלך

לפעמים קורה שאתם מתכננים במשך חודשים רבים איך תקימו עסק, איך הוא יעבוד, מה תעשו בכל צעד כדי לפתח אותו......

סגור

Powered by moviekillers.com