השיעור של איש המכירות הטוב ביותר בארה"ב | סודות השיווק בפעולה

השיעור של איש המכירות הטוב ביותר בארה"ב

איש המכירות הטוב ביותרלפני כמה ימים נתקלתי בסיפור נורא מעניין.

זה קרה לפני כ-30 שנה בתוכנית האירוח האמריקאית של ג'וני קרסון שאליה הזמינו אדם שנחשב לאיש המכירות הטוב ביותר בארה"ב.

קראו לו פרד הרמן (Fred Herman).

ג'וני (המנחה) הציג את פרד בתור מי שיכול למכור כל דבר לכל אחד. לאחר מילות שלום וכמה בדיחות שהם הריצו ביניהם, ג'וני ביקש מפרד להפגין את המיומנות שלו ולמכור לו משהו.

פרד שאל: "מה אתה רוצה שאמכור לך?"

ג'וני ענה: "תמכור לי את המאפרה הזו…"
(באותה תקופה לאורחים בתוכניות האירוח היה מותר לעשן על הבמה)

בהתחלה פרד אמר: "אני לא בטוח שאוכל למכור לך את המאפרה הזו, אבל בוא ננסה".

הוא לקח את המאפרה ושם אותה בכיס שלו.

המהלך המבריק שעזר לפרד לעשות מכירה בלתי הגיונית

לאחר שפרד שם את המאפרה בכיס שלו, הוא פנה לג'וני ושאל: "ג'וני, אני לא יודע אם המאפרה הזו מתאימה לך, אבל תגיד לי… למה אתה צריך אותה בכלל?"

ג'וני הביט בסיגריה שעישן ובאפר שהצטבר בקצה שלה שאין לו לאן לנער אותו, וענה: "אני אוהב לעשן. אני רוצה לנער את האפר מהסיגריה".

פרד הנהן עם הראש כאילו הסכים שזו סיבה חשובה. לאחר מכן שאל שאלה נוספת:

"ומה עוד, חוץ מזה?"

פרד הניח שאנשים תמיד עונים על השאלה הראשונה, את מה שהם חושבים שמצפים מהם לענות. אבל התשובה האמיתית מגיעה רק כאשר הם צריכים להיפתח עוד קצת ולענות על השאלה "ומה עוד, חוץ מזה?"

ג'וני ענה:

"אוקיי, אני אגיד לך. הסיבה העיקרית שבגללה אני מחזיק מאפרה על השולחן – היא מכיוון שהאורחים שלי אוהבים לעשן. לפני שהם נכנסים לאולפן, הם מבינים שעכשיו יראו אותם מיליוני אנשים וזה מלחיץ אותם. אפילו את הכוכבים הגדולים.

אם הם אנשים מעשנים, הם מייד יראו את המאפרה. אז הם מבינים שיכולים לעשן ומעט להירגע ולהשתחרר. וזה נפלא, כי הראיון יוצא הרבה יותר טוב ככה – הרבה יותר קל לדבר עם האורחים וכל המופע יוצא הרבה יותר מעניין, מרתק ומוצלח".

פרד הקשיב לכל זה בתשומת לב.

שימו לב, הוא עדיין לא ניסה למכור שום דבר. הוא רק שאל 2 שאלות טובות שאיפשרו ללקוח לחשוף את הצרכים האמיתיים והרצונות שלו. הוא פשוט שלף מג'וני את המידע שיזדקק לו בשביל המכירה.

לאחר מכן פרד אמר: "מה שאתה אומר, זה מאוד חשוב ג'וני".

ג'וני הסכים: "כן, זה חשוב!".
ברגע הזה ג'וני הסביר לעצמו למה הוא זקוק למאפרה הזו ומה התועלות שלה עבורו.

ואז פרד אמר: "מצוין ג'וני. אם ניקח בחשבון שאתה זקוק למאפרה הזו, הייתי רוצה לדעת כמה אתה מוכן לשלם בשבילה?"

ג'וני ענה: "לא יודע… אולי 25 סנט".
(באותה התקופה ערך הדולר היה שונה ממה שהוא היום).

פרד אמר: "ובכן, אני אמכור לך אותה במחיר הזה", הוציא את המאפרה מהכיס ובזהירות, כאילו מדובר במוצר יוקרה, נתן אותה לג'וני.

הקהל הריע ומחא כפיים.

ג'וני הביט על פרד ושאל מתוך בלבול: "איך הצלחתי לקנות את המאפרה של עצמי…?"

וזה כל הסיפור.

אם אתם תזכרו אותו ותשתמשו באותה הגישה בכל פעם שתרצו למכור משהו, יהיה לכם הרבה יותר קל לבצע מכירות ולמכור כל דבר לכל אחד.

הנה שתי השאלות שעליכם לזכור, כדי שתוכלו בקלות למכור כל דבר שתרצו:
1. למה זה חשוב בשבילך או למה אתה צריך את זה?
2. ומה עוד, חוץ מזה?

בעזרת השאלות האלה אתם גורמים ללקוח לשכנע את עצמו, ולבד להגיע למסקנה שהוא צריך את מה שאתם מציעים.

שיטות נוספות שיעזרו לכם להפוך את המכירה להרבה יותר קלה, טבעית וממש בלתי מורגשת, אני מסביר במדריך החדש שלי "שיווק טרויאני – הדלת הסודית אל הלקוחות שלך". כרגע אני מאפשר למנויים שלי להוריד אותו בחינם, בקישור הבא: שיווק טרויאני – להורדה בחינם.

בהצלחה!

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
empty_pocket
גם אותך "דפקו" עם דמי ניהול בקרן ההשתלמות?

לאחרונה נחשפתי לשירות של FeeX והחלטתי לבדוק את תנאי קרן השתלמות שלי ביחס לאנשים אחרים. העלאתי את אחד הדוחות שאני...

סגור

Powered by moviekillers.com