למה הם לא קונים ממך? הסיבה האמיתית

למה לקוחות לא קונים ממךכאשר אנשים מתעניינים במוצרים או בשירותים שלך אבל בסופו של דבר מחליטים לא לקנות, יש לזה לפחות סיבה אחת.

כאשר אתה מודע לסיבה הזו ומבין אותה, יש לך הזדמנות להכניס שיפור למוצר או למערכת השיווקית, כדי שהסיבה הזו תפסיק לעצור אנשים מלקנות ממך.

יש רק בעיה אחת.

רוב בעלי העסקים לא טורחים לברר את הסיבה הזו (וברוב המקרים זה יותר מסיבה אחת) ונאלצים לספוג מחזור מכירות מוגבל, במקום "לשחרר את הפקק" ולהגדיל את הרווחים. כדי לשחרר את הפקק שמונע מאחוז גבוה יותר של מתעניינים בסופו של דבר לקנות ממך, עליך להבין את הדבר הבא:

חשוב מאוד לתקשר עם לקוחות כדי לגלות את הסיבות שבגללן הם החליטו לא לקנות את המוצר או השירות שלך.

אפילו אם יענה רק 1 מתוך כל 10, אתה כבר תקבל מידע בעל ערך עצום.

צריך בכל צורה אפשרית לקבל מהלקוחות שלך את מקסימום המידע שאפשר לגלות. זו אחת מהמטרות המרכזיות של מחלקת השיווק בעסק (אפילו אם יש בה רק אדם אחד והוא בעל העסק עצמו).

לשם כך אפשר להשתמש בטפסים, שאלונים, שיחות טלפון, מיילים ועוד מגוון דרכים שונות.
אפילו כדאי להציע איזשהו בונוס או מתנה למי שממלא משוב ועונה על השאלות שלך.

את המידע הזה אפשר להשיג גם מלקוחות שקנו בעבר והיום הפסיקו לקנות וגם מלקוחות פוטנציאליים – כאלה שלא קנו כלום בכלל, אבל נכנסו לחנות, לאתר האינטרנט או השאירו פרטים.

אפשר למשל להגיד: "לקוח יקר! לא קנית דבר בחנות שלנו. מאוד חשוב לנו לשפר את השירות ואת הצדדים החלשים שלנו. נשמח אם תוכל לכתוב לנו בקצרה, מה הסיבה לכך שלא ביצעת קנייה בחנות שלנו."

זה המקום לגלות את הצדדים החלשים בעסק שלך, שבגללם אתה מאבד לקוחות, ולחשוב כיצד להפוך את החסרונות ליתרונות. זה המקום שבו אפשר לגלות אם יש משהו לא ברור בהצעה שלך, אם חסרה אטרקטיביות, אם חסר ערך, אם יש משהו שנתפס כבעייתי בעיני הלקוחות או כל סיבה אחרת.

  • יכול להיות שאתה ממתג את עצמך בצורה יוקרתית מדי ולקוח שרואה את עצמו בתור "האדם הפשוט" פשוט מחליט שזה לא בשבילו.
  • יכול להיות שהחנות או המסעדה שלך נמצאת במיקום מרכזי וטוב, אבל בגלל שאין חניה קרובה רוב האנשים מעדיפים מראש לא להגיע אליך ואתה לא מבין מדוע יש אליך זרם לקוחות דליל.
  • יכול להיות שבהצעה שלך חסר אלמנט חשוב עבור הלקוחות (הדגשת האחריות שאתה נותן, מחיר ידוע מראש, ייתרון שמצביע מדוע כדאי לקנות דווקא ממך ולא מהמתחרים וכד').
  • יכול להיות שאתר האינטרנט שלך נראה מסורבל למי שנכנס אליו לראשונה ואחרי כמה לחיצות האדם מתייאש ומעדיף לקנות באתר אחר שנראה לו הרבה יותר נוח לשימוש.
  • יכול להיות שאתה מבטיח הרים וגבעות בהצעה הפרסומית שלך ודווקא זה פוגע באמינות – אנשים לא מאמינים שזה אפשרי ומראש שמים עליך X.

אתה תוכל לגלות הרבה דברים שאפילו לא חשבת שהם יכולים להוות כזה "הורס מכירות" בעסק שלך, ועל ידי שינוי קל שלהם יביאו לך הרבה יותר לקוחות.

כמו כן אתה תגלה שללקוחות יש הרבה התנגדויות שיעלו תמיד, מה שלא תעשה, ועליך לדעת לטפל בהן. כדאי להתכונן לטפל מראש בהתנגדויות כאלה ולהכין תשובות מוכנות עבור אנשי המכירות.

אם הלקוחות עונים שהם כבר קנו אצל המתחרים, נסה לברר מה היה בהצעה של המתחרים שגרם להם להעדיף אותם.

אם הלקוח אומר שאין לו כסף (אחת ההתנגדויות הנפוצות שמאחוריה עומד חוסר ביטחון בכך שהמוצר שלך שווה את הכסף), אתה יכול להציע את המוצר או השירות שלך לתקופת ניסיון בחינם או להציע החזר כספי מלא במהלך החודש הראשון, אם הלקוח לא יהיה מרוצה מכל סיבה שהיא.

הרבה יותר קל לשנות משהו קטן בהצעה שלך ולקבל יותר לקוחות, מאשר להשקיע בפרסום כדי לקבל יותר לקוחות.

אם אתה מתשאל את הלקוח פנים מול פנים, לאחר שענה על השאלה שלך, שאל אותו "מה עוד גרם לך לא לקנות?". אתה תגלה שיכולות להיות מספר סיבות שונות ולאו דווקא החשובה ביותר נאמרת לאחר השאלה הראשונה.

עליך להבין שיש הרבה סיבות שבגללן לקוחות פוטנציאליים רואים את ההצעה שלך אבל מחליטים לא לקנות. הן משתנות מאדם לאדם, אבל לרוב, הכל מסתכם בכמה סיבות שחוזרות על עצמן. ככל שתגלה יותר מהסיבות האלה, כך יותר מהר תוכל "לטפל" בהן ולקבל בחזרה את כל הלקוחות שהיום אתה מאבד.

באיזה מנגנוני משוב אתם משתמשים, כדי לעלות על כל הסיבות שבגללן לקוחות שהתעניינו בסופו של דבר מוותרים על הקנייה?
אילו דברים כבר גיליתם בעסק שלכם שמהווים סיבה לאנשים לוותר על הקניה מכם?
ספרו על זה בתגובות.

תגובות

תגובות

2 comments

  1. בס"ד

    מאמר מעולה – מחכים ביותר ומאיר עיניים! תודה רבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *