מהו התנאי שחייב להתקיים, כדי שאדם יפסיק להתלבט ויפתח עסק

בזמן האחרון אני רואה סביבי מספר לא מועט של אנשים, שהחליטו לפתוח עסק משלהם. חלקם עזבו את העבודה הקודמת שלהם, חלקם עושים זאת תוך כדי המשך העבודה במקצוע שמפרנס אותם כבר זמן רב וחלקם חבר'ה צעירים שהחליטו במקום להתחיל לבנות קריירה בחברה מצליחה, לבנות את החברה המצליחה שלהם.
לידם אני רואה הרבה מאוד אנשים, שגם מאוד רוצים לפתוח עסק (הם אפילו יודעים איזה), אבל הם עדיין מתנדנדים ומפחדים לעשות את הצעד שדורש הרבה מאוד אחריות ושם אותך בסיכון מסויים.

שתי ההתבוננויות האלה גרמו לי לחשוב, מהו הדבר שגורם לאנשים מהקבוצה השנייה (המתנדנדים והמתלבטים), לעשות את הצעד הגורלי, להפסיק להתלבט ולעבור לקבוצה הראשונה (לפתוח עסק).

המסקנה שלי די פשוטה:
אנשים יפסיקו עם ההתלבטויות ובפועל יפתחו עסק, ברגע שתהיה להם בראש תמונה מספיק ברורה, לגבי איך לבנות, לנהל ולפתח העסק שלהם. תמונה שתיתן להם הרגשת ביטחון מספיק טובה, שמה שהם הולכים לעשות, יצליח ובגדול.
אנשים צריכים רמת וודאות מסויימת (אצל כל אחד הכמות הזו שונה), כדי להרגיש מספיק שליטה. אם אני מבין איך עובדת המערכת ואיזו פעולה שלי תביא לאיזו תגובה, אני מרגיש שליטה. אם חוסר הוודאות שלי גדול מדי, אין לי מושג מה יהיו התוצאות של מה שאני אעשה והשליטה בכלל לא נמצאת בידיי. אם אני לא שולט בהצלחה של העסק שאני אפתח, אם זה כמעט ולא תלוי בי, אני מעדיף שלא להסתכם. אנחנו שונאי סיכון, כמו שאומרים הכלכלנים, לכן אנחנו זקוקים לרמת וודאות מסויימת, שתיתן לנו את הרגשת השליטה והביטחון שהתוכנית שלנו תעבוד כמו שצריך.
ברגע שיש מספיק וודאות, האדם מרגיש כי הסיכון קטן, מכיוון שעכשיו הוא יודע יותר טוב מה עליו לעשות, ומרגיש יותר בטוח שתוכנית הפעולה שהוא חשב עליה, תביא אותו לתוצאות הרצויות.

למה אני כותב את זה?
מכיוון שחלק מאותם האנשים שפתחו עסק או עשו שינוי מהותי בצורת השיווק של העסק שלהם, עשו זאת על סמך תמונה שהתגבשה אצלם במידה ניכרת לאחר קריאת הבלוג שלי. דברים כאלה תמיד מעוררים אצלי רצון להמשיך לכתוב על הנושא, להמשיך לעזור לאנשים לראות תמונה מלאה יותר ועם כל פוסט, להרכיב עוד חלק אחד מהפאזל שבתמונת הפן השיווקי בעסק.

העצה שלי לכל המתנדנדים
מה שמפריע לכם, זה מחסור בכמה דברים:
1. מחסור בידע, כיצד עסקים פועלים וכל מה שקשור בהם.
2. מחסור בתוכנית ברורה, שתביא את הרעין העסקי שלכם לכדי חיים מוצלחים וארוכי טווח.
חפשו מידע כדי להשלם את הפאזל שלכם, השלימו את הידע שחסר לכם, אל תתבישו לשאול את אלו שכבר עשו את זה. כל עוד אתם מתלבטים, סימן שחסר לכם מידע כלשהו. מצאו את מה שמטריד אותכם הכי חזק ומונע מכם לעשות את הצעד וחפשו תשובות ופתרונות לכך.

תגובות

תגובות

One comment

  1. יופי של פוסט, נהנתי לקרוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *