שלוש דרכים להרוויח כסף באינטרנט וקצת על שיווק תוכניות שותפים - יגאל שטארק - סודות השיווק בפעולה

שלוש דרכים להרוויח כסף באינטרנט וקצת על שיווק תוכניות שותפים

היום אפשר לבנות עסק באינטרנט ולהרוויח כסף, באחת משלושת הדרכים הבאות:

א. להיות מומחה בשיווק בלבד – לשווק מוצרים/שרותים שאנשים אחרים מייצרים ולהרוויח עמלות מכל מכירה שעשית, לעסוק במיתוג של מוצרים אחרים, ליצור סרטי תדמית שיקדמו את המוצר וכו'.
את זה אתה יכול להתחיל לעשות כבר היום, אם יש לך רקע בשיווק תוכנית שותפים. למשל דרך תוכנית השותפים של מאפי.

ב. להיות מומחה בתחום כלשהו ולייצר מוצרים ושרותים באינטרנט ומחוצה לו, שהאחרים (אנשים מסעיף א') ישווקו אותם בשבילך תמורת עמלה או שכר בסיס.

ג. שילוב של השניים הראשונים – גם לייצר מוצרים וגם לשווק אותם. זה דורש קשת רחבה יותר של מיומנויות, מכיוון שאתה מתמקצע לא רק בתחום שבו אתה מייצר מוצר או שירות, אלא גם בשיווק של המוצרים שלך. יש רק דרך אחת יוצא מן הכלל שמאפשרת לשלב את השניים ולא דורש מומחיות בשני תחומים שונים, וזה כאשר המוצר שלך הוא תוכנית שמלמדת לשווק, ואתה בעצמך משתמש בידע שאתה מוכר, כדי לשווק את המוצר שלך.

אני רוצה להתייחס לתת תחום בתוך נושא השיווק באינטרנט (סעיף א'), וזהו שיווק תוכניות שותפים. בזמן האחרון הנושא תופס תאוצה בארץ, ואף היה פרסום גדול על זה בידיעות אחרונות, לפני כשבועיים.
אנשים שמתעסקים בשיווק תוכניות שותפים, אלו אנשים שמשווקים מוצרים או שירותים של אחרים, ומרוויחים את עמלות המכירה. המוצרים והשירותים שניתן למכור בשיטה זו, יכולים להיות מאוד מגוונים – מנויים לאתר אינטרנט (למשל לאתר הכרויות או לאתר הימורים), ספרים אלקטרוניים, כרטיסים למופעים ומסיבות, קורסים, מוצרי תוכנה, יצירות אמנות וכו' וכו'. למעשה זה יכול להיות כל דבר.

הרעיון של שיווק תוכניות שותפים, הוא די פשוט. המטרה של איש השיווק היא שהרווח מעמלות המכירה, יעלה על ההשקעה שלו בפרסום וקידום המוצר שהוא משווק. היישום לעומת זאת, קצת יותר מסובך ממה שזה יכול להיראות בהתחלה. אמנם אתה יכול לעשות את כל העבודה הזאת בזמן שאתה יושב בתחתונים במיטה שלך ומפצח גרעינים, עדיין הביצע של העבודה דורש ידע טכני, ידע שיווקי, מיומנויות קופירייטינג, יכולת לימוד מהירה, שליטה באינטרנט, סבלנות ועצבים מברזל.

אני אתן דוגמא מאוד מופשטת (ויסלחו לי משווקי תוכניות השותפים על ההפשטה) להמחשה של הרעיון
נניח אני בעל מוצר שאני רוצה למכור דרך האינטרנט. המוצר הזה הוא ספר שאני מוכר ב-80 ש"ח.
למי שימכור את הספר שלי, אני מוכן לתת עמלה של 50% (40 ש"ח), על כל ספר שהוא מוכר.
נניח ואתה משווק תוכניות שותפים, שרוצה לשווק את הספר שלי ולקבל את העמלות מהמכירות. אתה יודע שעל כל ספר שתמכור, אתה תקבל 40 ש"ח.
החלטת להשתמש בגוגל אדוורדס (תשלום עבור קליקים – PPC) ולהשקיע 200 ש"ח ליום בפרסום הקישור, דרכו אתה רוצה שאנשים יגיעו לעמוד מסויים בו יקנו את הספר. זה יכול להיות עמוד באתר שלי, שאני הכנתי, או עמוד שאתה הכנת. את זה אתה מחליט בהתאם לשיקולים האישיים שלך. אם אתה חושב שאתה יכול להכין עמוד יעיל יותר מהעמוד שלי, אז כנראה שתלך על זה. אם אינך טוב בקיפירייטינג, כנראה שתשתמש בעמוד שלי ואליו תשלח את האנשים שהבאת ושהתעניינו במוצר. זה כמובן תלוי בגמישות ההסכם שיש בינינו.

כדי שהעסק יהיה כדאי עבורך, אתה צריך לבנות את הקמפיין שלך בצורה כזו, שבהשקעה של 200 ש"ח ליום, תוכל למכור יותר מ-5 ספרים בממוצע, ביום אחד (להרוויח מעל 200 ש"ח). ההפרש בין הרווח להשקעה, זה הרווח הנקי שלך.

אחוז המכירות שתעשה בהשקעה כלשהי, תלוי בהרבה מאוד דברים שנמצאים בשליטתך, כגון איכות עמוד הנחיתה אליו מגיעים המתעניינים, תחרותיות/ייחודיות של מילות הפרסום בהן אתה משתמש בקמפיין, יעילות המשפטים והכותרות שבהן אתה משתמש, קופירייטינג של הטקסט הפרסומי, קידום האתר וכד'. כל הדברים האלה הם על אחריותך ועליך ללמוד אותם, כדי שתוכל להיות יעיל והרווחים באמת יעלו על ההשקעה.

העסק הזה הוא מאוד דינאמי. מחירי פרסום יכולים להשתנות בכל רגע, מכיוון שהם תלויים בהרבה פרמטרים. אם המתחרים שלך שהחליטו לצאת עם קמפיין דומה ולשקיע בו יותר כסף לקליק, זה מייד יקפיץ את המחיר גם בשבילך. בנוסף, גוגל אוהבים לשנות דברים ללא הודעה מוקדמת. יום חג אצל קהל היעד לך יכול להשפיע על יחס ההמרה בין חשיפות לקליקים, מה שישפיע על תמחור הקמפיין שלך על ידי גוגל. זה רק עשירית האחוז מסך מהדברים שיכולים להתרחש בצורה בלתי צפוייה ולגרום לך לעבוד שעות נוספות, כדי לא להפסיד כסף. בתחום הזה, הרבה פעמים אתה מהלך על חוד הלהב, במיוחד אם אתה חדש.
זוהי עבודה לא פשוטה (לא שהאחרות פשוטות יותר), שדורשת כל הזמן להיות עם האצבע על הדופק. מזכיר קצת מסחר יומי בבורסה.

אני קורא לאנשים שעוסקים בשיווק תוכניות שותפים "סוכני מכירות". "סוכני מכירות" אלו יעשו את כל השיווק והמכירה עבורך, תמורת תמלוגים מכל מכירה שהם מבצעים. הם נורא ישתדלו למכור את המוצר שלך, מכיוון שהרווח שהם יביאו לך, זה גם הרווח שלהם.
לצערי, אני לא יכול לקרוא להם יזמים, אבל בהחלט ניתן לקרוא להם סוכני מכירות עצמאיית וחדורי מוטיבציה למכור את המוצרים שלך, בתנאים משתלמים.
אמנם בעבודה הזאת יש מינוף, זה עדיין לא עסק שיכול להתנהל ללא הבעלים (אלא אם אתה מקים חברה ויש לך עובדים שעושים את כל העבודה עבורך).

יחד עם זאת, אני בעד לפתח את התחום הזה בארץ כמה שיותר וזה ממניעים אגואיסטיים. ככל שיהיו יותר משווקי תוכניות שותפים, כך יותר אנשים יתעסקו בלמכור את המוצרים שלי. כמובן שגם הם ירוויחו מזה.
ככל שהתחום הזה יתפתח בארץ, ככה ליותר אנשים תהיה אפשרות להרוויח כסף באינטרנט, בלי לצאת מהבית והאנשים המוכשרים גם יעשו רווחים נאים.
בנוסף, התפתחות התחום זוהי בשורה טובה לכל מי שיש לו מוצר כלשהו, אבל אינו מבין דבר בשיווק. "סוכני המכירות" ייקחו על עצמם לשווק את המוצר בתמורה לעמלות בלבד. בשביל בעל המוצר זהו רווח נקי לחלוטין ללא השקעה בשיווק.

עד היום, בעסקים שלי, אנחנו היינו עושים את רוב השיווק בעצמנו. מה לעשות, אנחנו ממש טובים בזה ולכן יכולים לאפשר לשלם לעצמנו משכורת גם של בעל המוצר וגם של אנשי השיווק. אבל לאחרונה אני נוטה לפתוח ל"סוכני המכירות" את האופציה לשווק מוצרים נוספים שלנו (מלבד אלו שכבר משווקים) ובכך להגדיל עוד יותר את הרווחים. זו יכולה להיות תוספת מרעננת למערך השיווק הקיים.

תגובות

תגובות

4 comments

  1. מה אתה מציע למשווקים?
    אילו מוצרים אתה מוכר?

    אשמח לשמוע פרטים נוספים

    • בקרוב אני אפרסם כאן בצורה מסודרת את המוצרים שאני מציע למשווקים.

      • יגאל שלום,

        עילעלתי באתרך וראיתי הרבה חומרים מעניינים למחשבה.
        גם לי יש הרבה רעיונות יפים והרבה מחשבות שלא יצא מהם כלום עד היום.

        עכשיו, עם כל הכבוד הראוי וברצינות רבה:

        אשמח לשמוע מה אתה היית עושה בנושא שהצגת. איזה מוצרים היית מוכר ,
        באיזו צורה? , קהל יעד, האם ישנן הוצאות בדרך? , כמה אנרגיה (=זמן וכסף) צריך להשקיע ומה התמורה וגודלה. מתי התמורה אמורה להגיע וכמה זמן יושבים בבית ללא פרנסה עד לקבלת תמורה כלשהי.

        אשמח לקבל תשובתך .

        רועי

        • אני לא בדיוק הבנתי איזה נושא הצגת.
          מה אתה מייצר? איזה מוצרים? עבור איזה שוק? מי הלקוחות שלך? מה ההשקעה שאתה יכול לאפשר לעצמך בחודש?

          הרעיונות שלי אלו לא רעיונות למחשבה. כל מה שאני כותב, אלו דברים שכבר מזמן מיושמים בעסקים שאני מנהל. זה לא בלוג תאורטי, זה בלוג שמתאר את הפרקטיקה שלי ואת הדרך בה אני עובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
איך לפנות לרגש ולהגיון בצורה נכונה, כדי למכור את המוצרים שלך

היום אני אראה, כיצד צריכה להיות בנוייה פנייה פרסומית, מבחינת חלוקה נכונה להגיון ולרגש, כדי שהיא תביא למכירות. המוח שלנו...

סגור

Powered by moviekillers.com