שיווק של צימרים, סוויטות ובתי נופש – חלק ב'

חזרתי מהצימר בצפון ובימים הקרובים אני אפרסם כאן כמה תמונות שצילמתי במקומות בהם יצא לי לבקרב שלושת הימים האחרונים.

תמיד כשאני מבקר במקום שמהווה עסק כלשהו ויוצא לי לדבר עם בעלי העסק, אני נותן לו ביד נדיבה מספר עצות שיווקיות שיכולות להביא לצמיחת העסק שלו פי כמה וכמה. כך היה גם הפעם ואני אחלוק חלק מעצות אלו עם הקוראים שלי. לכן הפוסט הזה יהיה המשך ישיר לפוסט הקודם ואני הולך להציג כאן את הדרכים שיעזרו לכל בעל צימר, להשיג יותר לקוחות.

אז בואו נתחיל לדבר על שיווק צימרים.

לבעלי הצימר בו בילינו, ישנן שתי יחידות שבהן אפשר להתאחסן. באחת מהן היינו אנחנו, והשנייה הייתה ריקה. כמובן שעכשיו דצמבר והביקוש לצימרים הרבה יותר נמוך מאשר בחודשי הקיץ ובתקופת החגים, אך אין זו סיבה לתת לצימר להישאר ריק ולהפסיד את הכסף שהיה אפשר להרוויח.

לפני זמן לא רב כתבתי על שתי נקודות חשובות בשיווק של כל עסק:
1. הנכס החשוב ביותר של כל יזם זוהי רשימת מתעניינים ולקוחות פוטנציאליים.
2. חשוב לחשוף כל מתעניין ולקוח פוטנציאלי, מספר רב של פעמים להצעה שלך.

שני העקרונות האלה תקפים בכל עסק, ועכשיו נראה כיצד בעל הצימר יכול להשתמש בהם, על מנת לזכות ביותר לקוחות.

האם לבעלי צימרים יש רשימת מתעניינים (לקוחות פוטנציאליים) ורשימת לקוחות (כאלו שכבר השתמשו בשירות הצימר)? אני עוד לא פגשתי בעלי צימר שמנהלים רשימת כאלו. רוב הלקוחות מגיעים אליהם דרך אתרי הצימרים באינטרנט וחלק קטן מגיע דרך המלצות של אנשים שכבר בילו בצימר זה.

מה היה קורה אילו לבעלי הצימר הייתה רשימה גדולה של לקוחות פוטנציאליים? האם הצימר שלהם היה נשאר ריק מתישהו? כנראה שלא.

כאן מתחיל החלק התיאורטי. מי שרוצה להגיע לעצות לגבי מה לעשות תכלס, תגיעו לקו המקווקו הבא. השאר מוזמנים לקרוא את ההסבר.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
בכל עסק ישנו פרמטר שנקרא אחוז ההמרה. זה אומר, מהו אחוז הלקוחות הפוטנציאליים שהופכים ללקוחות בפועל, עבור עסק זה. במילים פשוטות, על כל 100 פניות פרסומיות ללקוחות פוטנציאליים, כמה לקוחות בפועל אנחנו מקבלים? גם בענף הצימרים אפשר למצוא את אחוז ההמרה.

לשם דוגמא נניח שאחוז ההמרה עומד על 2%. משמע על כל 100 פניות ללקוחות פוטנציאליים, אנחנו מקבלים 2 לקוחות בפועל.

הנתון הזה אומר, שברגע שבעל הצימר זקוק ללקוח, מספיק שיפנה בממוצע ל-50 לקוחות פוטנציאליים עם הצעה לבלבות בצימר שלו. במידה ולבעל הצימר בכל רגע תהיה רשימה של 50 לקוחות פוטנציאליים חדשים, הצימר שלו לעולם לא ישאר ריק.

כל מה שנותר, הוא למוא דרך לבנות רשימה כזו של לקוחות פוטנציאליים. על כך בהמשך.

דרך אגב, כל לקוח, הוא גם לקוח פוטנציאלי לפעם הבאה. הרי אין שום סיבה שלא להזמין אותו לאחר תקופה מסויימת לביקור חוזר בצימר. בעל הצימר תמיד יכול להיות בעמדת כוח גם מול הלקוחות המרוצים וגם מול הלקוחות הלא מרוצים. אם אנו יודעים שהלקוח היה מרוצה בפעם שעברה, נשתמש בשיטה אחת על מנת להזמין אותו. אם אנו יודעים שאינו היה מרוצה בביקור הקודם, נשתמש בשיטה אחרת, כדי להשתמש ביתרונות שמצב זה מקנה לנו. אך זה נושא לפוסט נפרד על עבודה עם לקוחות מרוצים ולא מרוצים.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

מהם הדברים שבעל צימר יכול לעשות בפועל, על מנת לזכות ביותר מבקרים?

1. חלוקת קופונים לקראת הביקור הבא
לכל לקוח שמגיע לבלות בצימר, בתום השהייה לתת קופון שמקנה הנחה כספית/חצי יום חינם או כל הטבה אחרת (בגבולות הגיוניים), בביקור הבא. הקופון צריך להיות ניתן להעברה, כך שהלקוח יוכל להמליץ על הצימר לחברים ולתת להם את הקופון עם ההנחה.

2. יצירת רשימת לקוחות קיימים שהינם גם לקוחות עתידיים
לבקש מכל לקוח את הפרטים הבאים:
א. שם.
ב. כתובת.
ג. תאריך לידה.

2. משלוח תזכורת על הצימר ללקוחות מהעבר והזמנה לבלות שוב בצימר
לרשימה הלקוחות לשלוח גלוייה עם הזמנה לבלות בצימר פעמים – שלוש בשנה. בגלוייה זו מזכירים על הצימר ומזמינים לבלות בו. ניתן לצרף לגלוייה הנחה או ארוחה במתנה.

3. משלוח ברכת יום הולדת, בצירוף הזמנה לבלות בצימר
לקראת יום ההולדת של הלקוח, לשלוח גלוייה עם ברכת יום הולדת והזמנה לצימר בצירוף קופון שמקנה הטבה מיוחדת כלשהי, לאנשים שרוצים לחגוג יום ההולדת שלהם בצימר. הקופון צריך להיות ניתן להעברה.

4. יצירת רשימת לקוחות פוטנציאליים
מכל לקוח, בקשו רשימה של 10 חברים, שהלקוח היה רוצה להמליץ להם על הצימר.
ללקוחות פוטנציאליים אלו תוכלו לפנות ולשלוח להם בדואר רגיל (מומלץ שלא בקואר אלקטרוני) עלון מידע על הצימר שלכם ולצרף קופון הנחה או הטבה כלשהי.
ניתן גם לבקש מהלקוח הנוכחי לכתוב המלצה, אותה תצרפו בשם הלקוח, כאשר תפנו לאנשים שהלקוח המליץ עליהם.
לרשימה הזו מומלץ לפנות פעמיים בשנה, בחגים, וכמובן אם תקבלו את פרטי ימי ההולדת שלהם, שלחו להם ברכה עם הזמנה לצימר.

אם יש לבעל צימר בשנה יש רק 50 לקוחות, כך שכל אחד מהם משאיר 4 שמות של אנשים שאפשר להמליץ להם, רשימת הלקוחות הפוטנציאליים הופכת לרשימה של 200 איש, בשנה.
ואם לבעל הצימר יש 100 לקוחות שכל אחד ממליץ על 5 אנשים? 500 איש לקוחות פוטנציאליים תוך שנה. מה שיפה, הוא שלקוחות אלה נשארים להיות לקווחות פוטנציאליים גם בעוד 5 שנים. ומה קורה לאחר שנתיים? הרשימה הזאת גודלת פי 2.

איך היו נראות הכנסות בעלי הצימרים, אילו הם היו מנהלים רשימת לקוחות פוטנציאליים, אליהם היו פונים בסך הכל פעמיים בשנה?
דרך אגב, בתי מלון יכולים לעשות את אותו הדבר, אבל משום מה אנשי השיווק שלהם לא עובדים מספיק טוב ובתי המלון נשארים ריקים בתקופות של יובש. באותו הזמן, רק בתי מלון בודדים מנהלים רשימת לקוחות פוטנציאליים והם אלו שגורפים את הלקוחות בתקופות של יובש ומשאירים את שאר בתי המלון להיאבק על כל לקוח.

ולסיום אני אחזור שוב על המנטרה האהובה עלי שאותה אני מציע לך לשנן וליישם כאשר תקים את האימפריה שלך:
"הנכס החשוב ביותר של כל בעל עסק, זוהי רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שלו"

תגובות

תגובות

2 comments

  1. שלום,
    טיפ נוסף:
    בעל צימר יכול בנוסף לרשום את הצימר שלו לפורטל צימרים גדול שמקודם באינטרנט באופן יומיומי. לפרטים ראו את האתר קופונופש.

  2. טיפ קטן, להוסיף לרשימה בסעיף 2: תאריך יום נישואין ….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *