ספאם שיווקי ומבנה פרסומי נכון, בקצרה

בזמן האחרון יוצא לי לנתח הרבה מאוד מודעות פרסום ולשם כך אני מבקר קבוע בתיקיית הספאם בג'ימייל שלי. רוב הודעות הפרסום כתובות בצורה גרועה עד ממוצעת, אבל פה ושם יוצא להתקל במשהו עשוי כמעט טוב מאוד. היום נתקלתי בפרסום של אימון אישי להורדת משקל. זוהי הפרסומת הטובה ביותר שנתקלתי בה עד היום בספאם ואני אתייחס אליה בפירוט בקורס שלי שיתחיל בשבוע הבא.

אני חייב להגיד שספאם עובד. זוהי באמת דרך מצויינת לפרסום לא ממוקד וכל עוד היא עובדת, אפשר להשתמש בה. אני מבין שכל מי שנמצא בצד הלקוחות, לא אוהב את האמרה הזאת שלי, אך כל מי שנמצא בצד המפרסמים, לא יוכל להתעלם מהאפשרות להגיע לאלפי לקוחות פוטנציאליים ולחשוף להם את המוצר או השירות שלהם בכמה מאות שקלים בודדים.
(ההודעה הזאת לא נועדה לעודד ספאם!)

דבר נוסף שאני חייב להגיד, הוא שמאז שיש לי את תיבת הג'ימייל, ספאם לא מפריע לי לחלוטין. אני סומך על גוגל והם עושים את עבודתם נאמנה. הספאם מגיע למקום שהוא צריך אליו להגיע וכאשר משעמם לי, במקום לדפדף בפרסומות של העיתון אני פשוט נכנס לתיקיית הספאם.

נחזור למודעות הפרסומיות. רוב האנשים כותבים פרסום כמו שנראה להם שצריך לפרסם. בד"כ הפער בין מה שנראה למפרסם, כיצד צריכה להיראות המודעה שלו, לבין הדרך בה רוצה לשמוע זאת הלקוח, הוא יותר גדול מהפער שבין השבר הסורי האפריקני להרי ההימליה.

התוכן של מודעה פרסומית אמור לכלול מינימום 3 דברים:
1. הבעייה של הלקוח.
2. התוצאה לאחר פתרון הבעייה.
3. המוצר או השירות שפותר את הבעייה ונותן את התוצאות מהסעיף הקודם.

זהו המינימום, ולכל אחד מהסעיפים האלה יש חוקים משלו שאם לא נשמור עליהם, למרות שכללנו את שלושת הדברים, המודעה לא תעבוד.
ישנם עוד מספר סעיפים שיכולים להכפיל פי כמה את יעילות המודעה הפרסומית, אך הם נחשבים לסודות התעשייה ואני לא אכתוב עליהם כאן, כיוון שכל אחד מהם ידרוש הסבר מפורט מורחב.

אם יש מישהו שקורא אותי ומעוניין לקבל ניתוח חינם ועצות לשיפור מודעת הפרסום שלו, תשאירו לי לינקים בתגובות ואני אתייחס למודעות הפרסום שלכם.

תגובות

תגובות

2 comments

  1. מה דעתך על מסר פרסומי כזה למאמן אישי: (כמובן מעוצב יפה)

    סיפור הגרזן

    היה היה חוטב עצים שהתקבל לעבודה בבית חרושת לעצים.
    המשכורת הייתה טובה ותנאי העבודה טובים אף יותר, וחוטב העצים
    התכוון למלא היטב את תפקידו.
    ביום הראשון הוא התייצב אצל מנהל העבודה אשר נתן לו גרזן
    והקצה לו שטח ביער.
    האיש יצא ליער לכרות עצים בהתלהבות.
    ביום אחד בלבד הוא חטב 18 עצים.
    "ברכות" אמר לו מנהל העבודה. "תמשיך ככה"
    מעודד מדבריו של מנהל העבודה, החליט חוטב העצים לשפר
    את תפוקתו ביום המחרת ולכן הלך לישון מוקדם מאוד.
    בבוקר למחרת הוא קם לפני כולם והלך ליער.
    למרות כל מאמציו הוא לא הצליח לחטוב יותר מ 15 עצים.
    "אני בוודאי עייף", הוא חשב והחליט ללכת לישון עם שקיעת השמש.
    עם הזריחה, הוא קם נחוש בדעתו לשבור את שיא 18 העצים . אף על פי כן,
    באותו יום הוא לא הגיע אף למחצית.
    ביום המחרת חטב שבעה, אחר כך חמישה, ביום האחרון הוא ניסה
    כל אחר הצהריים לכרות את העץ השני.
    מודאג ממה שיגיד מנהל העבודה, הלך החוטב לספר לו את שאירע לו
    ולהישבע שהוא מתאמץ עד סף עובדן החושים.
    מנהל העבודה הקשיב ושאל "מתי השחזת לאחרונה את הגרזן שלך?"
    "להשחיז? לא היה לי זמן להשחיז! הייתי עסוק מדי בכריתת העצים!"

    מתי לאחרונה, השחזת את הגרזן שלך?
    מה יקרה לך בחיים כאשר הגרזן שלך יהיה מושחז?
    מה תשיג שם? איך זה ייראה?

    השאלות הן שאלות אימוניות. אני מזמינה למסע משותף בעולם האימון.

  2. יגאל שטארק

    הסיפור כשלעצמו הוא מצויין, אך חשוב שהסיפור לא יבוא בתחילת הפרסום. הוא טוב לשם ההפנמה, זאת אומרת כאשר הלקוח שהגיע לאתר כבר התעניין מספיק בשירות שלך ורוצה להבין יותר לעומק איך זה יכול לעזור ומה זה בכלל. זה המקום למטאפורה.

    הסיפור יכול לבוא לאחר ש:
    א. משכת את תשומת לב הקורא עם הכותרת טובה.
    ב. העלאת את השאלות הרלוונטיות בשבילו, כדי שהוא יגיד (זה בדיוק עלי!)
    ג. סיפרת לו על התוצאות, אותן אפשר להשיג לאחר פתרון הבעיות.
    כל אחד מהשלבים האלה מעודד את הקורא לקרוא עוד ועוד ולחפש את הפתרון לבעיות דווקא אצלך (הדרך שתוביל אותו בין סעיף ב' ל ג'), כיוון שאת מבינה את הבעיות שלו.

    בפוסט הבא אני אכתוב בקצרה על השלבים, בהם יש להעביר את הלקוח הפוטנציאלי, על מנת להביאו להחלטת השימוש בשירות שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *