מדוע בעלי חברות קידום אתרים לא משתמשים בשיטות השיווק באינטרנט עבור העסק שלהם

בכל פעם שיוצא לי לקבל שירות מבעל עסק כלשהו, מגרדות לי הידיים לפרק לגורמים את שיטת השיווק שלו (או את היעדר שיטת השיווק).
בפעם הקודמת שתחום כלשהו איתגר אותי כל כך שהחלטתי להקדיש לו מספר פוסטים בבלוג, היה לאחר שחיפשתי צימר לסופ"ש ונתקלתי במערכת שיווקית גרועה ביותר שבעלי הצימרים מסתפקים בה. אז הכנתי כמה טיפים לבעלי הצימרים שיעזרו להם להשיג יותר לקוחות.

הפעם הייתי זקוק לשירותי קידום אתרים ועברתי על עשרות אתרים של חברות שמציעות את שירותיהן בתחום. כהרגלי חיפשתי בין השורות. הרי קידום אתרים, זהו עוד פן שמשרת את תחום השיווק באינטרנט וכל העוסק בדבר (בקידום אתרים), אמור להבין כיצד עבודתו משתלבת בתחום של שיווק באינטרנט.
במילים אחרות, חברות קידום אתרים צריכות להיות בעלות ידע בסיסי לפחות בשיווק באינטרנט ומן הסתם ליישם ידע זה, משמע לדעת לשווק את שירותי הקידום שלהם. זו הייתה הנחת היסוד שהייתי מצויד בה ועל פיה בחנתי את איכות החברות שמציעות לי את שירותיהן.

הממצאים שלי די הפתיעו אותי ואני אשמח אם מישהו יפקח את עייני ויגיד שאני מפספס כאן משהו.

עברתי על אתרי כל החברות המובילות בארץ לקידום אתרים ואצל אף אחת מהן לא ראייתי מערך שיווקי של השירות שלהם.
נכון שהאתרים בנויים בצורה יפה, חכמה ואפילו הייתי אומר משכנעת. לכל חברה יש אתר מושקע ונעים לשימוש עם הסבר על הנושא, מאמרים שמוכיחים שהחברה אכן מומחית בתחום, רשימת הלקוחות שלהם, משובים של לקוחות מרוצים, התוצאות שהצליחו להשיג עבור לקוחותיהם, רשימת היתרונות שלהם, הטכנולוגיות שבהן משתמשים וזה בערך הכל….
כיאה על פי הכללים, כמעט בכל עמוד יש הצעה להשאיר פרטים, מה שמביא למסקנה שרוב הלקוחות הפוטנציאליים פונים דרך מילוי הטופס הזה והופכים ללידים. מה שהופך את אתר חברת הקידום למכונה שמספקת לידים, להם מתבצעת מכירת השירות באמצעות הנציגים והפגישות האישיות.

לכל הדברים הנ"ל אפשר לקרוא אתר שבנוי נכון שיווקית, אך בשום פנים ואופן לא ניתן לקרוא לזה מערך שיווקי יעיל או הבנה של פסיכולוגיית הלקוחות הפוטנציאליים.

הרהרתי על הנושא וחשבתי על 3 סיבות אפשריות לממצאים שלי:

א. אנשי קידום אתרים לא ממש מבינים בשיווק באינטרנט (מלבד בניית אתר בצורה נכונה מבחינה שיווקית ותדמיתית שזה כבר לא מעט), ולכן לא מיישמים את שיטות השיווק באינטרנט בעסק שלהם. שזה בסדר גמור. הם לא חייבים להיות מומחים בשיווק. מספיק שהם מומחים בקידום אתרים ואם הם ירצו להשיג יותר לקוחות, יוכלו לפנות למומחים בשיווק באינטרנט.

ב. חברות קידום האתרים לא עומדות בביקוש הרב לשירותים שלהן (וגם לא מעוניינות להתרחב) ולכן לא משתמשות בטכניקות כלשהן של שיווק באינטרנט, מעבר לדברים שרשמתי למעלה.

ג. המערך השיווקי שלהן כל כך מוסווה, חדשני ומתוחכם, שלמרות שאני משתדל להתעדכן בשיטות השיווק הכי חדשות באינטרנט, לא הצלחתי לעלות על השיטה שלהם.

אני מאמין שיישום שיטות השיווק באינטרנט עבור שירותי קידום אתרים (לפחות אותן השיטות שאני מכיר), יכול להכפיל ולשלש את כמות הלידים שלהם ויותר מכך, הלידים שיגיעו יהיו הרבה יותר "חמים" וייסגרו באחוזים גבוהים יותר.

קצת צרם לי שחברות הקידום מציגות עצמן בתור אלו שעוסקות בין היתר בשיווק באינטרנט (בנוסף לקידום האתרים) ומחזיקות בידע זה, למרות שבעצמן אינן משתמשות בשיטות השיווק למיניהן. איך אני אמור לסמוך על מישהו שאומר שיש לו ידע בשיווק באינטרנט והוא יספק לי ערך מוסף בנוסף לקידום עצמו, בזמן שאני לא רואה שהוא עצמו מיישם את הידע עליו מדבר?

אני אשמח אם לשמוע מאנשים בתחום על שיטת השיווק של השירות שלהם והאם הם בכלל משתמשים בשיטה כלשהי, מלבד לבנות אתר איכותי ומשכנע שאמור להביא לידים. אני כמובן מבין שיש פרסום מפה לאוזן ושלקוחות מרוצים מביאים את חבריהם, אך ברור לי שזה לא המקור המרכזי ללקוחות בתחום הזה.

אני רוצה לפנות לכל בעלי חברות קידום האתרים עם שאלה:
מהו מקור הלקוחות העיקרי שלכם ומהי השיטה לגרום להם לקנות מכם, מהרגע שהם נכנסים לאתר?

אני לא מצפה שאנשים יחשפו כאן את סודות התעשייה ואת השיטה שלהם בפרוטרות. אבל אני אשמח לקבל קצת מידע באופן כללי ולראות האם יש או אין שימוש בשיטות שיווק באינטרנט בצורה מקצעית בתחום הזה.

אני מבטיח לאסוף עוד מידע ולאחר שאבין קצת יותר לעומק מה קורה בתעשייה הזו, אכין פוסט מפורט עם איך אני הייתי משווק שירותי קידום אתרים בצורה הרבה יותר יעילה ממה שנתקלתי עד כה.

כדי לא לפספס את הפוסט שבו אכתוב את הרעיונות שלי לשיווק שירותי קידום, הירשם לקבל עדכונים בפינה השמאלית למעלה.

תגובות

תגובות

7 comments

  1. דרך קלה לקבל פי 3 יותר לידים היא פשוט להציע תמריץ להרשמה. 'דוח סודי: כיצד לאנדקס את האתר שלך בגוגל תוך 3 שעות!', בדומה למדריך החינמי שאתה מציע ומקדם. עוד דרך מעניינת היא להציע דוח חינמי: 'חשוב ביותר: 3 הטעויות שבעלי אתרים עושים בקידום בגוגל', לציין שיש עוד *הרבה* שגיאות ובכך ליצור סמכות, לבנות אמון וליצור צורך של בעל האתר בייעוץ של אותו מקדם אתרים מומחה (כדי להימנע מאותן השגיאות).

  2. רוב חברות קידם והאתרים לא מתמקדות בשיווק ברשת , בשביל זה יש חברות שיווק ופרסום שסוכרות החברות לפי דרישות הפרויקט.

    משימה של חברת קידום אתרים במערך השיווקי היא כשמה , לדאוג שהאתר יהיה גבואה בתוצאות החיפוש של מנועי חיפוש.

    יש המון חברות שיווק באינטרנט שנותנות את השרות שאתה מחפש "בשיווק באינטרנט".

    בדרך כלל באמת לא חסר לחברות קידום לקוחות ,לכן הן מתמחות במה שהם אמורות לעשות ו עם הלקוח באמת מחפש שיווק באינטרנט אז סוכרים חברת פרסום…

    אני אשמח אם תיתן דוגמאות ממשיות לפי אתרים שניתן לעשות בכדי לעלות את אחוזי הלידים.

    • אני לא אומר שחברות קידום אתרים צריכות לקחת אחריות על מערכי השיווק של הלקוחות שלהם. מה שאני אומר, זה שאני מצפה מחברות הקידום בעצמן להשתמש בשיטות של שיווק באינטרנט, על מנת להעלות את מספר הלקוחות שלהן.
      נשמע לי קצת מוזר שחברות שקרובות לתחום השיווק באינטרנט, בעצמן לא משתמשות בשיטות שיווקיות.

  3. תן דוגמה ממשית, למשחסר…
    בגדול יש ממדים ברורים לשרות של קידום אתרים… זה כמות האנשים שמגיעם ממנועי חיפוש… בדרך כלל השרות נעשה כבר על אתר קיים לכן לא נותנים לשנות הרבה לחברת קידום.

    • אני לא מדבר על איכות שירותי הקידום, אלא על זה שחברות הקידום לא משתמשות בשיטות שיווק, כדי לגייס לקוחות בשביל עצמן.
      ויותר מכך, הן מציגות עצמן כאלו שעוסקות בשיווק באינטרנט, בזמן שהדבר רחוק מהמציאות. ממה שראיתי, הן עוסקות בקידום אתרים ותו לא.

  4. יש ויש…. אבל באמת רוב החברות קידום אתרים מתעסקות רק בקידום האתר במנועי חיפוש ומסחר בPPC , בגלל שקידום האתר הוא רק חלק ממערך השיווקי של החברה ברשת… בכלל בחברות גדולות עדיין תקציב הפרסום האינטרנט הוא בארך רק 13-25 אחוז , בעסקים קטנים עד בינוניים ובמיוחד בארץ הרשת לפעמים לוקחת 100 אחוז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *