מאפיינים את קהל היעד ומגלים עבור מה הוא מוכן לשלם כסף

כמו שכבר כתבתי בעבר, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליך לעשות בתחילת הדרך השיווקית, הוא לגלות מי הם הלקוחות שלך.
עליך לדעת בדיוק בפני אילו אתגרים הם עומדים ביום יום, אילו בעיות הם רוצים לפתור יותר מכל ואיזה מטרות הם חושקים להשיג.

ברגע שאתה מוצא את התשובות לשאלות אלו, אתה תוכל לעשות שני דברים:
1. לפתח מוצרים שעונים על הצרכים של קהל היעד שלך.
2. לבנות מסר שיווקי נכון, שפונה לקהל היעד שלך, בצורה ממוקדת ומדוייקת, שמדברת בדיוק על מה שהם צריכים.

הדרך הטוב ביותר למצוא תשובות לשאלות אלו, היא על ידי סקרים. הסקרים חייבים להתבצע כל הזמן, כל עוד יש לך קשר עם לקוחות פוטנציאליים. כבר מהאנשים שקונים עכשיו את המוצרים שלך, אתה יכול להשיג מידע שווה ערך לזהב, שיביא אותך למיליונים שלך בעתיד.

אם אתה רק מתחיל את העסק שלך, מצא לפחות 5 אנשים מהנישה שלך וראיין אותם, על מנת להוציא כמה שיותר פרטים, דקויות ולראות כיצד הם בעצמם מגדירים את הבעיות שלהם.
אני מציע לך לעשות זאת בצורה אקראית במשך כל הזמן, שהעסק שלך עובד. אתה תמיד תגלה דברים חדשים על קהל היעד שלך. לפעמים עם הזמן, קהל היעד עובר טרנספורמצי והצרכים משתנים, או שהמיקוד של הצרכים שלהם משתנה.
בפעם הקודמת, סיפרתי לך שאתה הולך לעבוד עם אותה רשימה של לקוחות ומתעניינים במשך זמן רב. כאשר תפתור את הבעיות הנוכחיות שלהם, הם יבקשו ממך עזרה בפתרון בעיות יותר מתקדמות, שעכשיו אפילו אינן נראות באופק. זו הסיבה שעליך תמיד להיות קשוב ומוכן לשינויים של רצונות, קהל היעד שלך.

הנה רשימת שאלות לדוגמא, שאתה יכול לשאול את הלקוחות שלך, על מנת למצוא מידע על מאפייני הנישה שלך:

1. אילו מחשבות יכולות להטריד אותך עד כדי כך, שתתקשה להירדם בלילה?
2. מה יעשה את החיים שלך מושלמים, עכשיו?
3. מה היית רוצה שיקרה אחרת, בחיים שלך?
4. מהו הדבר, אותו אתה רוצה יותר מכל, ברגע זה בחייך.
5. אילו דברים אתה רוצה שיקרו בחייך, במהלך ששת החודשים הקרובים?
6. איך אתה מעדיף ללמוד חומר חדש? בעזרת קריאה של ספרים בנושא? שמיעת הרצאות מוקלטות או השתתפות בקורסים וסדנאות בנושא?
7. מהי ההכנסה החודשית הממוצעת שלך?
8. מהי ההכנסה החודשית שאתה חושק בה?
9. אילו 3 אתרי אינטרנט, אתה מבקר הכי הרבה?
10. באילו אירועים חברתיים השתתפת לאחרונה?
11. אילו עיתונים ומגאזינים אתה קורא?

קיימים גם רצונות וצרכים נסתרים אצל קהל היעד שלך, אותם אינך יכול לגלות על ידי שאלת שאלות. האנשים פשוט לא יודעים בעצמם כיצד לתאר בעייה מסויימת או לשים עליה את האצבע. לפעמים הם לא מודעים לבעייה שמונעת מהם להשיג מטרות כלשהם.
גם צרכים אלה ניתן לגלות, אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

קראו את הפוסט הקודם:
הצעד הראשון במכירת שירותיך ומוצריך – הנכס העיקרי של כל יזם

אחד הנכסים החשובים ביותר של כל יזם מתחיל, זוהי רשימה של לקוחות פוטנציאליים. אותם האנשים שמוגדרים כקהל היעד שלך, ש"הרימו...

סגור

Powered by moviekillers.com