למכור תוצאות והשגת מטרות או פתרון לבעיה של הלקוח

פתרון בעיה והשגת מטרה, אלו שני צדדים של אותו המטבע. על כל דבר אפשר להסתכל כעל בעייה שצריך לפתור או כעל יעד שצריך להשיג. מהאחד אנחנו בורחים, אל השני אנחנו שואפים. למשל, לרצות לפתור את בעיית השמנת היתר או לרצות להיות רזים וחטובים.

נהוג לראות בזה שני סוגי מוטיבציה שונים:
האחת "מוטיבציה מ…" – כאשר אנחנו רוצים להיפתר ממשהו.
השנייה "מוטיבציה אל…" – כאשר רוצים להגיע למשהו.

כל קופירייטר מקצועי, יודע שהמוטיבציה הטובה ביותר להנעת אנשים לביצוע פעולה, היא "מוטיביציית מ…".
פתרון של בעיה כואבת, מניע את האנשים הרבה יותר חזק, מאשר השגת מטרה חדשה. רוב האנשים מטבעם מאוד עצלנים, הם מעדיפים לחיות בצורה בינונית ומספקת, מאשר כל הזמן לרוץ בצורה עקבית ואינטניסיבית לקראת מטרות חדשות והישגים חדשים בחייהם. זה מלחיץ אותם, זה כופה עליהם מחוייבויות שאף אחד לא רוצה אותם. הרי גם ככה החיים שלנו מספיק מסובכים עם יותר מדי מחוייביות ופחות מדי זמן לעצמנו. לכן אנשים מעדיפים לפשט את החיים הקיימים, להשיל בעיות, כדי שהחיים יהיו יותר קלים ופשוטים.

אנחנו מאוד אוהבים לדבר בשיח של "בעיה". אנו מעדיפים להציג את הדברים שאנו רוצים לשנות בחיינו מהצד של הבעיה שמפריעה לנו ולא מהצד של המטרה. אל הבעיה מתקשר מטען רגשי חזק, כי הבעיה זה משהו שאנו כבר חווינו, משהו מוכר וקרוב, לעומת מטרה שעדיין לא השגנו, לא חווינו ואינה נושאת איתה מטען רגשי חזק. אנחנו הרבה יותר חזק מתחברים לבעיות שלנו ומזדהים איתן, מאשר למטרות שעדיין לא השגנו.

לרוב, קשה יותר להניע אנשים בעזרת הצעה מפתה להשיג מטרה חדשה, אבל קל יותר להניע אנשים, בעזרת הצעה לפתור בעיה קיימת שכואבת להם ומפריע להנות מהחיים. בהצעה כזו יש פחות לחץ, והיא נתפסת כפחות מאיימת, למרות שבפועל מה שיצטרך האדם לעשות כדי לפתור בעיה, יהיה זהה למה שיצטרך לעשות, כדי להשיג מטרה. ההבדל הוא בתפיסה. "השגת מטרה" נתפסת כמשהו שדורש יותר מאמץ, ביחס ל"פתרון בעיה".

כאשר אתה מכין את הפרסום עבור המוצר שלך, הוא צריך לכלול גם "מוטיבציה מ…" (הדגשת הבעייה שהמוצר פתר) וגם "מוטיבציה אל…" (הדגשת התוצאות שהלקוח ישיג). המינון בין שני אלה בעמוד הפרסומי והמיקום שלהם אחד ביחס לשני, יכולים לשחק תפקיד חשוב ואף קריטי בהצלחתו של הפרסום.

הירשם לקבל עדכונים בפינה השמאלית למעלה, כדי לקרוא את המשך העצות לקופירייטינג מוצלח ומכירה נכונה של מוצרים, שירותים, קורסים וסדנאות.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *