הצעד השלישי - בחירת נישה והתמחות בתוך התחום שבו תקים עסק - יגאל שטארק - סודות השיווק בפעולה

הצעד השלישי – בחירת נישה והתמחות בתוך התחום שבו תקים עסק

עד עכשיו דיברנו על שני השלבים הראשונים:
1. בחירת תחום.
2. בדיקת טיב השוק, בתחום שבחרת.

היום אני אספר על הצעד השלישי, בדרך ליצירת מוצר: בחירת נישה.

מהי נישה?
נישה, זוהי התמחות צרה יותר, בתוך התחום הכללי, בו בחרת לפתוח עסק.
אם למשל בחרת את התחום של צילום, תוכל לבחור גם התמחות ספציפית בתוך התחום.
הנה כמה נישות לדוגמא, בתחום של צילום: צילום מאקרו, עיבוד תמונה, צילומים בחושך, תאורה בצילום, צילום של אובייקטים נעים, טיפול במצלמות, צילום בתקציב דל, צילום לאנשים על כסא גלגלים, וכו'.
כל התמחות כזו, מהווה נישה. בכל נישה יש אנשים, שמתעמתים עכשיו, עם כל מה שקשור בהתמחות שבה הנישה עוסקת. אלו האנשים, עבורם אתה תייצר את המוצר שלך.

מדוע חשוב לבחור נישה צרה?
עבודה בנישה ממוקדת, הרבה יותר יעילה מאשר עבודה בתחום כללי ורחב.
התמקדות בנישה, מאפשרת קודם כל לך, להבין טוב יותר את מהות העסק שלך, ואת הדברים המדוייקים שבהם אתם עוסק.
מצד שני, היא עוזרת לקהל היעד להבין טוב יותר, האם מה שאתה עושה, מיועד ספציפית להם וקשור במה שמעניין אותם עכשיו.

לבחירת נישה יש עוד כמה יתרונות מובהקים מבחינת הרווח הכספי ומבחינת המנגנון השיווקי. כבר כתבתי את הדברים האלה בעבר, וכדי לא לחזור על עצמי, אני מציע לך להיכנס לקישור הבא ולקרוא את הדברים האלה. זה חשוב ויתרום לך הרבה להמשך. הנה הקישור:
מדוע חשוב לבחור נישה ועל אילו שאלות עליך לענות, כדי לעשות זאת

(אל תמשיך לקרוא, עד שקראת את מה שיש בקישור)

כפי שהבנת מהקריאה בקישור, עתה עליך לעשות שני דברים:

א. לבחור נישה אחת, בה תתמקד בתחום התחום שלך
אתה יכול לעשות סיעור מוחין עם עצמך ולרשום כמה נישות אפשריות שהיית רוצה להתמקד בהן. לאחר שיהיו לך מספיק נישות לבחור מהן, תוכל לצמצם אותן לאחת. דרך אגב, אתה יכול להיעזר בעקרונות של בדיקת טיב השוק, גם עבור הנישה שלך. אבל בנוסף לזה, בבחירת נישה, חשוב מאוד שהנישה שתבחר תהיה אחת כזאת שאתה רוצה ונהנה להתעסק בה.

ב. לגלות את הבעיות הגדולות ביותר של האנשים בנישה הזו
אתה צריך למצוא עם מה מתעמתים האנשים בתוך הנישה.
איזה בעייה הם היו רוצים לפתור ברא ובראשונה? אילו בעיות משנה מטרידות אותם?
תשובות על אילו שאלות הכי חשוב להם למצוא?
אילו מטרות/תוצאות הם הכי רוצים להשיג בתוך הנישה?

הדרך הטובה ביותר למצוא את הדברים האלה, היא לשאול את האנשים שכבר נמצאים בנישה.
ישנה טעות שעושים הרבה יזמים מתחילים, לאחר שבוחרים נישה. הטעות היא לנסות למצוא לבד את הבעיות שמטרידות את אנשי הנישה. עד כמה שהדברים יכולים להיראות הגיוניים, כאשר אתה מניח מהן הבעיות של הנישה, ברוב המקרים אתה לא תקלע למטרה.
חשוב לא רק לדעת את הבעיות שאיתן מתעמתת הנישה, אלא לדעת בדיוק, כיצד אנשי הנישה מנסחים לעצמם את הבעיות הללו.

להסיק מסקנות לגבי הבעיות של הנישה, על סמך ההגיון האישי שלך, זו הטעות הכי גדולה שאתה יכול לעשות.
להסיק מסקנות לגבי הבעיות של הנישה, על סמך נסיון של אדם אחד כלשהו, גם אם הוא מהנישה, זוהי טעות.
אתה צריך להתבסס על מדגם מספיק גדול של אנשים מהנישה, כדי למצוא את המכנה המשותף ודרך התיאור הנפוצה ביותר, של הבעיות המרכזיות ביותר שאנשי הנישה רוצים לפתור.

עכשיו לעבודה. לאחר שתבחר נישה ותמצא את הדברים האקטואליים ביותר לאנשים מנישה זו, אני אתחיל לספר לך, כיצד לייצר עבורם מוצר, שהם יהיו מוכנים לשלם כסף עבורו.

אם עדיין לא נרשמת לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים ומעניינים שאני מפרסם כאן, זה הזמן לעשות את זה. הכנס את הדואר האלקטרוני בפינה הימנית למעלה ולחץ על "שלח".

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
דרך פשוטה להשתפר ולהפוך למומחה, בכל תחום בחיים

אם יש תחום כלשהו שמושך אותך ואתה עוסק בו או רק מתכוון לעסוק, תוך חצי שנה אתה יכול להפוך למומחה...

סגור

Powered by moviekillers.com