איך לשווק את הצימר שלך ולזכות במבקרים - חלק א' - יגאל שטארק - סודות השיווק בפעולה

איך לשווק את הצימר שלך ולזכות במבקרים – חלק א'

הפוסט הזה מוקדש לבעלי הצימרים, שהפציצו את המייל שלי בשלושת הימים האחרונים ומילאו לי את תיבת ההודעות בטלפון עד אפס מקום. בזכות המאמצים שלכם, זכיתם לכמה טיפים מאוד חשובים, עליו אתם הולכים לקרוא עכשיו. תקראו בעיון ותדעו מה חש לקוח שלכם ומה צריך לעשות כדי לבחור דווקא בכם.

תכננתי בחג החנוכה השנה, לצאת לצימר בצפון. לאחר כמה דקות שיטות באתרי הצימרים, הבנתי שאני מתחיל להשתגע מתמונות של בקתות בגווני העץ האדום, וכתוביות זהות שמלוות כל תמונה "בקתה מדהימה, מטבחון, ג'קוזי, טלויזיה, נוף מקסים, דשא בחצר."

בנוסף לכך, ברוב האתרים לא היה מצויין מחיר. דבר שגרם לי מייד לסגור את העמוד ולעבור לצימר הבא. לקוחות האינטרנט, הם לקוחות שחיים על מהירות. אם האתר שלך לא מספק את כל מה שהלקוח מצפה שיספק (במקרה שלנו פרטים מלאים ומחיר), הלקוח עובר לאתר הבא. להרים טלפון ולבצע שיחות, כשלפניך רשימה של מעל ל-100 אתרים, שכולם מציעים פחות או יותר אותו הדבר, זוהי פעולה שלא קיימת בסיטואציה כזו.

אז הנה הטיפ הראשון. עדכנו את האתרים שלכם, תרשמו מחיר, תרשמו כשיש מבצעים, אל תגרמו ללקוח לעבור לאתר הבא, כי לא קיבל את כל הפרטים שציפה. רובם לא יטרחו להרים טלפון.

למזלי, בעלי האתר שמרכז את כל בעלי הצימרים עשו בחכמה ונתנו לי אפשרות, לתת לבעלי הצימרים לרדוף אחרי. מילאתי טופס, בחרתי את האזור שמעניין אותי, השארתי מספר טלפון ומייל ועזבתי את האתר.

הטלפון הראשון הגיע כעבור פחות מחמש דקות. דיברתי עם בעלת הצימר, רשמתי את כל הפרטים, נכנסתי לאתר לראות תמונות. אחרי הטלפון החמישי, הבנתי שאין צורך לרשום פרטים על כל צימר, כי המידע שאני מקבל מכל בעל צימר, זהה (ראה כמה פסקאות למעלה). באותו הזמן תיבת המייל שלי התחילה להתמלא במיילים עם קישורים והצעות לעיין בצימר שלהם.

נחזור שניה לשיחות הטלפון. כשביקשתי לתאר את הצימר, כל התיאורים שקיבלתי היו מופשטים, חסרי מידע ונתונים לפרשנות שלי. "הימר שלנו מדהים, יפיפה, מקסים, כל כך כיף להיות בו, הוא פשוט משגע!" כל זה בשיחה אחת. כל הזמן ניסיתי לדלות פרטים ספציפיים ולברר מה בדיוק עושה את הצימר למדהים? מה יש בו שהוא כל כך מקסים? מדוע כיף להיות בו? ולמה הוא משגע? בסוף החלטתי שאת הפרטים אני לא אקבל, ואשאיר את עצמי עם הפרשנות שהצימר פשוט מעוצב בסיבים אופטיים ציבעוניים, אז אני ארגיש בו כמו בסביבה הביתית הרגילה.

בעלי צימרים יקרים, אל תתנו בצורה כזו מוגזמת פרטים שנתונים לפרשנות ולא אומרים למעשה, שום דבר ספציפי על הצימר. קחו ספר בשיווק וחפשו את המושג מעורבות גבוהה. הלקוחות שלכם רוצים לקבל החלטה שמערבת רציונליות, כי הם משלמים על זה יותר משקל תשעים ורוצים תמורה בטוחה לכסף שלהם.

את המיילים שקיבלתי, מיינתי מיד לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה, אלו בעלי צימרים ששלחו לי פנייה סטנדרטית שנשלחת לכולם, בלי להתייחס לדרישות שרשמתי כשמילאתי את הטופס. את המיילים הלוא מחקתי מייד.
הקבוצה השנייה, היו בעלי צימרים שנתנ לי תיאור כללי על הצימר והסבר, מדוע זה מתאים לדרישות שלי. זה היה סימן שהם קראו את הפנייה שלי ואני בתורי, החלטתי לקרוא את מה שיש להם להציע בהתאם למה שאני מחפש.
גם כאן לא היה שום חידוש. הכל אותו הדבר, אותם תיאורים, אותן תמונות דומות בכל הצימרים, אותם הדברים כלולים בחבילה. משעמם.

בהחלט מצאתי את עצמי בבעיית בחירה. היו מספר צימרים שמשכו את תשומת ליבי ועל כך בהמשך, קודם על הבעייה. כמו שכבר ניתן להבין, הבעייה שלי הייתה בכך, שהייתי צריך לבחור בין גלידת וניל, לכמה מפתיע, גלידת וניל אחרת. באיזו אבחר? ואם יש לך 50 גלידות וניל, במה תבחר?

אני מקווה שהמילה בידול לא חדשה לקוראים שלי. ואם צריך להסביר, אז זהו אותה הייחודיות, שמבדילה את המוצר שלך, במקרה שלנו הצימר, מכל שאר הצימרים שהלקוח בוחר ביניהם. ייחודיות מושכת תשומת לב, נותנת חוויה חדשה ללקוח הפוטנציאלי וכידוע, הזכרונות החזקים ביותר שלנו, שייכים לאותם הרגעים בהם היה חידוש חוויתי.

הייחודיות לא צריכה להיות סתם שוני, אלא שוני בעל ערך ללקוח. אם אני אשים בכל חדר בצימר שלי צלוחית עם כדורי טניס, זה אכן בידול, אבל האם הבידול הזה מזיז ללקוח? לא. צריך לחפש משהו שהלקוח רואה בתור ערך גבוהה יותר, מהמכלול הסטנדרטי שבא עם כל צימר.

אני התלבטתי בין שלושה צימרים שמייד משכו את תשומת ליבי. בראשון היה קמין ומחשב עם אינטרנט (אני מתוך עקרון לא לוקח את הלפטופ שלי לטיול, אבל אם יהיה מחשב לא אמנע מלהשתמש בו). בצימר השני הייתה סאונה יבשה אישית, צמודה לצימר.
בצימר השלישי, הג'קוזי היה שקוע ברצפה. זה נראה יפה, אלגנטי והזכיר בריכה קטנה בתוך החדר. בידול מעולה. הרבה יותר ייחודי, מאשר אמבטיה שתקועה באמצע החדר כמו בכל הצימרים.

אז הנה הטיפ השלישי. צרו בידול. תחשבו מה אתם יכולים להציע ללקוחות, שיהווה עבורם ערך ואינו מוצע בצימרים אחרים. מהו אותו הדבר שברגע שיראו אותו בתמונה או ישמעו עליו בטלפון, לא יוכלו להישאר אדישים כלפיו וידעו שיקבלו אותו רק אצלכם?

ואם אין לכם רעיון לבידול בעל ערך, הכסף עדיין לא נעלם מעולמנו ומהווה את המדידה הטובה ביותר. תורידו את המחיר של הצימר שלכם מתחת לממוצע, בזמן שאתם מציעים את מכלול השירותים המלא.

בקרוב אני ארשום עבורכם, כיצד ליצור נאמנות של לקוחות ולהשתמש בפרסום ויראלי, עבור הצימר שלכם.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

מדריך: שיווק טרויאני

איך לקבל יותר לקוחות בלי
להוציא יותר כסף על פרסום

הכנס את המייל שלך וקבל מיידית ובחינם את המדריך:

לעולם לא נשתמש בכתובת הדואר האלקטרוני שלך חוץ מאשר לשלוח את התכנים שלנו!

תגובות

תגובות

קראו את הפוסט הקודם:
מאפיינים את קהל היעד ומגלים עבור מה הוא מוכן לשלם כסף

כמו שכבר כתבתי בעבר, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליך לעשות בתחילת הדרך השיווקית, הוא לגלות מי הם הלקוחות שלך. עליך...

סגור

Powered by moviekillers.com