איך לדעת אם אתה מתקדם בכיוון הנכון עם העסק שלך או מדשדש בבינוניות - יגאל שטארק - סודות השיווק בפעולה

איך לדעת אם אתה מתקדם בכיוון הנכון עם העסק שלך או מדשדש בבינוניות

אתמול חזרתי מחופשה של כמעט 3 שבועות בחו"ל (תמונות יבואו בעתיד :) ), והגיע הזמן לפצות את הקוראים שלי על הפסקת הכתיבה שלקחתי לעצמי, על ידי פרסום חומר חדש ומעניין על שיווק, מכירות ועסקים. לכן, בימים הקרובים אני אשחרר כמה פוסטים יחסית קצרים עם תובנות שיווקיות, דוגמאות וטיפים שהגיע הזמן לחלוק.

היום אני אתן שני קריטריונים שלפיהם כל אחד יכול לבדוק האם העסק שלו נוסק למעלה במהירות, תופס תאוצה, קהל מעריצים ופרסום נרחב, או שהעסק שלו נשאר אנמי ועדיין אינו עלה על דרך המלך.

ברגע שכל הדברים הנפלאים האלה מתרחשים בעסק שלך, קורים במקביל שני דברים:

א. אתה מתחיל לקבל ביקורת על העסק, על המהות שלו, על המטרות, התכנים וצורת הניהול שלו.
ברגע שאתה תתחיל להצליח עם העסק, יופיעו המון אנשים שיבקרו אותך ואת מה שאתה עושה. הם ינסו לשכנע אותך שהעסק של ייכשל, שאתה לא מנהל אותו נכון, שעסקים כאלה לא מחזיקים מעמד, שאתה בכלל לא מבין מה אתה עושה וכל העסק שלך זו עבודה בעיניים שצריך להפסיק אותה כמה שיותר מהר. הדבר הכי עצוב, הוא שהאשים האלה יהיו לא רק אנשים זרים שנחשפו לעסק, אלא יהיו גם החברים הכי טובים שלך, קרובי משפחה ואפילו מתחרים.

מה שעליך לעשות, הוא לסתום את האוזניים שלך, למחוק את כל המיילים הביקורתיים ולהתעלם לחלוטין מכל ביקורת שלילית.
לעולם אסור לך להתחשב בביקורת שלילית מאנשים שאינם משלמים לך כסך ואינם הפכו ללקוחות שלך.
לעולם אסור לך להתחשב בביקורת שלילית שאתה מקבל מאנשים שבעצמם לא היו במקום שלך ולא הקימו עסק מצליח בעצמם, בתחום קרוב לשלך או עסק עם מבנה דומה לשלך.

ככל שהעסק שלך יצמח יותר, כך הביקורת תהיה קשה יותר וישפכו עליך יותר ויותר דליי חרא. אל תתרגש, מי שעושה את זה, בסך הכל מקנא ומנסה ליצור לעצמו שם על גבך. אנשים משתמשים בטריק המוכר ביחסי ציבור – ליצור סקאנדל ו"לצאת למלחמה" מול מישהו שיש לו כבר מוניטין, ותשומת לב הקהל כבר מרוכזת בו.

ב. מתחילים לצוץ מתחרים (חדשים וותיקים) שמעתיקים ממך לעסק שלהם, ממש בלי בושה, את הפרסום שלך, את המוצרים שלך, את אופי פעילות העסק ומבנה אתר האינטרנט שלך.
זה יהיה מעצבן, זה ירתיח אותך, אבל אתה לא תוכל לעשות עם זה שום דבר, אלא אם בא לך לבזבז את הזמן שלך על מלחמה בטחנות. עם הזמן אתה תבין שזה רק מראה עד כמה מה שאתה עושה מוערך על ידי אחרים (וגורם להם לנסות לחקות אותך) ועד כמה הם בעצמם לא יודעים מה לעשות ונאלצים להעתיק ממך, כדי לשרוד עם העסק שלהם.
גם הדבר הזה לעולם לא ייפסק כל עוד העסק שלך יהיה מצליח. ככל שיותר תצליח, כך יותר חיקויים שלך יופיעו ויותר אנשים ישתמשו ביצירות השיווקיות שלך, לקידום העסק שלהם.

כאשר כל הדברים האלה קרו לי לראשונה, לא ידעתי איך להגיב אליהם, זה הרגיז ובלבל. היום אני יכול לצחוק על הדברים האלה ולהבין אותם.
עד היום, פעם בכמה חודשים עושים עלינו כתבה פרובוקטיבית שנראה כי הולכת למוטט את העסק, למרות שעד עכשיו כל כתבה כזו רק עזרה והביאה גל חדש של לקוחות.
רק השבוע גיליתי עוד אתר חדש שהעתיק חלק ניכר מהפרסום שלנו, תוך שינויים קלים.
המתחרים הגדולים ביותר שנמצאים במקום השני והשלישי אחרינו, עושים זאת רק בזכות זה שהם מעתיקים את מבנה האתר, אופי הפרסום ואפילו משפטים שלמים שאנו המצאנו. אני יכול להגיד בלב שלם, שה"הצלחה" שלהם היא הרבה בזכות ההצלחה שלנו.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

קראו את הפוסט הקודם:
anashim_baasakim_4_august_08_1
מאמר שלי בעיתון – ירושלים, כל העיר – אנשים בעסקים, גיליון 4, אוגוסט 2008

שבוע שעבר קיבלתי בדואר את הגיליון של "אנשים בעסקים" שבו התפרסם מאמר שפרסמתי כאן בעבר, בנושא כתיבת ניוזלטרים שיווקיים. האמת...

סגור

Powered by moviekillers.com