מה אני חושב על שיטות ניהול זמן בשימוש יום יומי

לאנשים שעוסקים בפיתוח עסקי ולאנשים בכלל, אחת הבעיות המרכזיות היא בעיית ניהול הזמן.
כמות סוגי העיסוקים גדלה מיום ליום. אתה צריך גם ללמוד בעצמך, גם להתחיל לעבוד על פי החומר הנלמד החדש, גם לתחזק ולהמשיך לפתח את מה שהתחלת אתמול, גם לעשות את העבודה השוטפת שלך, גם להקצות זמן למנוחה, גם לטפל במקרים חריגים ובלת"מים, גם לעסוק בספורט ובתחזוקת הגוף שלך וכו' וכו' וכו'.
זה תמיד מתחיל ממספר בודד של עיסוקים שגודל כמו כדור שלג. יותר גרוע מזה, הוא שהמינונים וסדרי העדיפויות של העיסוקים, משתנים. לפעמים לימוד ועיבוד חומר חדש דורש זמן רב ולפעמים אתה שם אותו בצד לתקופה מסויימת ומתרכז בתחזוקת היסודות שבנית עד עכשיו.

אני תמיד ניסיתי להתרחק משיטות לניהול זמן, כי ברגע שהייתי מתחיל להשתמש בהן, בהתחלה זה היה נחמד ועשה סדר נוח, אך עם הזמן הייתי מרגיש שזה יותר מקבע מאשר עוזר, מכיוון שאלמנט ההחלטות והפעולות הספונטניות היה נגזל ממני ונתחם בזמן קבוע מראש.

המסקנות שהגעתי אליהן היום (ויש סיכוי שזה ישתנה בעתיד) בנושא ניהול זמן, הן כאלה:
א. צריך להכיר את שיטות ניהול הזמן ולדעת להשתמש בהן.
ב. לא צריך להשתמש בהן במהלך כל החיים ובכל התחומים, אלא להפריד בין התחומים והתקופות שבהם משתמשים בהן לכאלו שבהם לא.
ג. אין צורך להשתמש במערכת מסובכת יותר מדי של ניהול זמן. הכללים הבסיסיים, שאפשר לסכם אותם לרשימה של כ-10-15 כללים, מספיקה בהחלט. ירידה לדקויות הקטנות ביותר ולשימוש בכל האספקטים שהשיטה מאפשרת, תיצור הרגשת ניכור, תפגום ביעילות ותעכור את שמחת החיים אצל המשתמש.
ד. מלוא התפארת של שיטת ניהול הזמן המלאה, טובה למחקר אקדמי, אך לא לשימוש יום יומי.
ה. שימוש בגרסת הלייט של שיטת ניהול הזמן, יכולה להקל על החיים, להעלות את היעילות בתחומים רבים, לטפל בבעיות מוטיבציה ולמנוע לחצים ומתחים מיותרים.
ו. יש אנשים שצריכים יותר את שיטות ניהול הזמן ויש כאלה שפחות. זה תלוי גם באופי החיים, גם במורכבות וריבוי העיסוקים, וגם במנגנון מובנה של ניהול וסידור זמן שהם אימצו לעצמם עוד מהילדות. לכן אי אפשר לתת נוסחא כללית וחד משמעית שתתאים לכולם, אלא על כל אחד לעשות התאמה אישית.

בעבר כתבתי על אחד האספקטים של ניהול זמן תחת הכותרת "זוללי זמן ואנרגיה בעבודה". אני שוקל אם להמשיך לכתוב על אספקטים נוספים, עד אשר אני אכסה את הנקודות הבסיסיות והחשובות ביותר לדעתי.

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *