לעזור בחינם – טובה או נזק

הפוסט הזה מיועד לאנשים, שלא אוהבים לקחת כסף על השירות שלהם, ולעזור בחינם עם הידע שלהם.
עד סוף הפוסט אני אנסה להראות, מה ההשפעה של התנהלות כזו, על הלקוחות שלכם. חשוב שתקראו את זה עד הסוף.
כמובן שזה משקף את התפיסה שלי ולא אמת אוניברסלית כלשהי. כל שאין שום טעם להתווכח איתי על זה, אבל אני אשמח לשמוע גם דעות אחרות.

בחודש האחרון אני מעביר קורס לקבוצת מאמנים אישיים. ביניהם יש 3 קבוצות של אנשים:
א. אנשים שנכנסו לקורס בחינם, בהרשמה מוקדמת.
ב. אנשים שאיחרו את ההרשמה המוקדמת ודרשתי מהם להגיש לי את המשימות של השיעורים הראשונים, כדי להיכנס להמשך הקורס.
ג. אנשים ששילמו כסף על מנת להיכנס לקורס.

95% מהאנשים מקבוצה א', שנכנסו לקורס בחינם, ללא שום השקעה, כמו שאפשר היה לצפות, הפכו למאזינים פאסיביים ולא יישמו את מה שלמדו בקורס, או שיישמו זאת בקטנה.
מחצית מהאנשים מקבוצה ב', ממשיכים להשקיע, כמו שדרשתי מהם בהתחלה.
100% מקבוצה ג', יישמו את כל מה שלימדתי וכבר מקבלים תוצאות פורצות דרך.

אז למה אני מספר את כל זה? יש לכך כמה סיבות:

א. רוב האנשים שלא משלמים כסף ומקבלים שירות או מוצר בחינם, לא מפיקים ממנו תועלת ולא עושים כלום, כדי ליישם את מה שמלמדים אותם בחינם. למעשה, מי שמלמד אותם, משקיע חלק ניכר מזמנו לשווא. רק בודדים באמת יפיקו את המירב ממידע ומהאמון שהם מקבלים בחינם.
יש מאמנים שלא רוצים לקחת כסף על השירות שלהם, או שלוקחים תשלום סמלי ביותר. מי שעושה את זה, מייד פוגע במאומנים שלו. ברגע שלקחתם פחות כסף, סירסתם את המוטיבציה של המאומן. ככל שיותר כסף תקחו ממנו, כך יותר תוצאות הוא ישיג.

ב. כמו שסיפרתי בהרצאה על כסף, אני מאמין שלכל רווח יש מחיר. אם בן אדם מקבל משהו מהיקום, היקום ידרוש ממנו את המחיר של זה. אם לא משלמים את המחיר הזה, לא מקבלים את הרווח.
אם אתם רוצים לתת לאנשים יותר, הם חייבים לשלם את המחיר תמורת זה. אם הם יקבלו את התוצאות מהאמון שלכם, אבל אתם לא תקחו מהם כסף, היקום ידרוש מהם את המחיר בדרך אחרת. המחיר הזה יכול להיות יותר כבד עבורם, ממה שאתם הייתם לוקחים מהם.
אז תחשבו פעמיים, כאשר אתם נותנים משהו בחינם.

תגובות

תגובות

2 comments

  1. ראציתי לתת לך פירסום במאפי :.P ולכאוס עליך שלו ספרתה על האתר המקסים ועבודת הקודש שעשיתה פה.
    "אני מאמין שלכל רווח יש מחיר. אם בן אדם מקבל משהו מהיקום, היקום ידרוש ממנו את המחיר של זה. אם לא משלמים את המחיר הזה, לא מקבלים את הרווח."
    אני נותן את הזמן שלי,שזה דבר יקר בפני עצמו.(זו גם צורת המחשבה שלך)
    (כל בן אדם שאני רואה לפי הפשת גוף שלו שהוא מענייןמתגלה בסוף שהוא אוהב את אותו הדבר שאני אוהב-פיתוח עצמי (פסיכולוגיה היתנהגות האדם…)-כסף(עסקים,כלכלה…)-אמנויות לחימה(בזמן אחרון היתחלתי לגלות שהרבה PUAS מתעסקים גם כן בליחמה כזו או אחרת)

    ושוב זה אתר ממש מקסים אני לומד מאוד הרבה על הצורה שאתה מוכר לאנשים דברים, שמתי לב להרבה דברים שבהם אתה גורם לאנשים להיכנס\להוריד דברים ממש הכל מדהים אין לי מילים אחרים
    -Lee-

  2. יגאל שטארק

    שמח לשמוע.
    יש בפורום כמה קישורים לבלוג הזה שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *