איפה למצוא לקוחות לטיפולים, יעוצים או אימונים אישיים

היום בפינת התשובות לשאלות של קוראים אני מספר מה צריך להיות במערכת שיווקית באינטרנט.

ואיפה למצוא לקוחות, למי שנותן שירותי טיפול, ייעוץ או אימון לאנשים אחרים.
 
את המכתב הבא קיבלתי משרון:

שמי שרון, אני מטפלת רגשית ובבעיות מוטוריות/גופניות בשיטת ורדי.

הטיפולים עוזרים לבעיות קשב וריכוז, ליקויי למידה, בעיות מוטוריות ובעיות זיכרון. הטיפול נעשה באמצעות משימות רגשיות, משחקים ופעילויות פיזיות/גופניות.

אני מסתדרת נהדר עם אנשים ובעיקר עם ילדים. הטיפולים שלי משלבים הרבה סוגי דברים ובינתיים הלקוחות שלי מאוד מרוצים, אך אני מחפשת דרכים להגיע ליותר אנשים, גם לטיפול וגם מענה על שאלות דרך המחשב או משהו כזה, אני רק לא יודעת איך? אתר האינטרנט עדיין בהקמה.

  1. מהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות שלא מכירים אותי? (היום לקוחות מגיעים בעיקר מפה לאוזן, וזו דרך איטית מאוד).
  2. איזה בונוס/הטבה אני יכולה לתת ללקוחות לאחר מס' טיפולים שהם עושים אצלי (למשל: מסאג' מיוחד או זמן טיפול יותר ארוך), ולאחר כמה טיפולים להציע הבונוס?

 
התשובה שלי:

היי שרון,

מכיוון שאתר האינטרנט שלך נמצא בהקמה, פנית ברגע מצויין, מכיוון שאוכל לתת לך כמה עצות שיחסכו לך מאמץ מיותר ובזבוז של כסף (כמו שקורה אצל הרבה בעלי עסקים שלא לגמרי יודעים מה צריך להיות באתר האינטרנט שלהם ובונים אתר שחברת בניית האתרים מציעה להם, בלי להבין ב-100% איך הוא הולך לעבוד עבורם מבחינה שיווקית).

אבל לפני שנדבר על האתר שלך, בואי ניקח צעד אחורה ונגיע בהדרגה להבנה מה צריך כדי למצוא יותר לקוחות.

אני מניח שמרבית המטופלים שלך הם ילדים, ומי שמקבל את ההחלטה להפנות אותם לטיפול אלו הוריהם או אנשים קרובים שלוקחים עליהם חסות.

צריך להבין שאחד הדברים הראשונים שעושים הורים כאשר מגלים שלילד שלהם ישנה בעיה מוטורית, בעית זיכרון או לקות למידה מסוימת, זה לחפש מידע. הם מבולבלים, הם לא יודעים לגמרי עם מה הם מתמודדים, מה זה אומר על הילד שלהם, מה ההשלכות, איך נכון להתייחס לזה, והכי חשוב – מה לעשות.

כאשר אנשים מבולבלים, הם מתחילים לחפש קודם כל מידע ולאחר מכן גם דרכי התמודדות פרקטיות עם המצב. וזו בדיוק הנקודה שבה את צריכה לפגוש אותם וללוות אותם עד לנקודה שבה יקבלו החלטה להשתמש בשירות שלך.

אם את תהיי זו שתעזור להם "לפזר את הערפל" מעל הבעיה והפתרון שלה, תתני להם תקווה לשיפור המצב ותראי דרך הגיונית, מוכחת ועובדת שתאפשר את זה, הם בשמחה ילכו בדרך הזו (ישתמשו בשירותים שלך).
 

איך עושים את זה?

צעד 1 – הדבר הראשון שאת צריכה זה עמוד נחיתה – דף אחד בלבד באינטרנט שאליו תובילי את הלקוחות הפוטנציאליים שלך (ההורים המודאגים) ובו תציעי להם ללמד אותם כמה שיטות שיוכלו להשתמש בהן בבית כדי לשפר את המצב של הילד שלהם.

ואת הולכת להציע את זה ללא תשלום!

אבל! כדי לקבל את העצות והטיפים שלך, הם יצטרכו להירשם לרשימת התפוצה שלך, כדי שתוכלי לשלוח להם את העצות במייל. כך למעשה את מתחילה לבנות את בסיס הנתונים של הלקוחות העתידיים שלך ויוצרת אפשרות להיות איתם כל הזמן בקשר. את הולכת לתת להם את האפשרות להכיר אותך לאט לאט.

כדי להקים עמוד כזה, את לא חייבת אתר אינטרנט שלם. יש היום שירותים שמאפשרים לבנות עמוד כזה לגמרי בחינם.
 

צעד 2 – כדי שלקוחות פוטנציאליים יגיעו לעמוד שיצרת, תוכלי להשתמש בפרסום ממומן בפייסבוק ובגוגל, כך שאנשים שמחפשים מידע על קשיים שאת עוזרת איתם, יראו את המודעה שלך ויקליקו עליה.

וכך הם יגיעו לעמוד שלך ובשמחה ישאירו פרטים.

את הרי לא מבקשת מהם לשלם על משהו, אלא להיפך, הולכת לתת להם מידע, עצות וטיפים שמאוד הולכים לעזור להם במצב הלא פשוט שהם מתמודדים איתו.
 

צעד 3 – לאנשים שנרשמו לרשימת התפוצה את תשלחי סדרה של 7-10 מיילים עם סרטוני וידאו או מאמרים קצרים, שיתנו להם הבנה טובה יותר של המצב שאיתו מתמודדים ועצות פרקטיות שיוכלו להשתמש בהן בצורה עצמאית ולראות תוצאות.

כמו כן, בהדרגה תתחילי לספר להם כיצד עזרת ללקוחות אחרים, עם אילו בעיות הם הגיעו, מה הטיפול שעברו, אילו שינויים לטובה קרו להם ואילו תוצאות קיבלו.

לא צריך לפחד לתת למנויים שלך עצות מועילות. ככל שהם יקבלו יותר תועלת ממך בשלב הזה, כך הסיכוי שיהפכו ללקוחות שלך יהיה גדול יותר (לפעמים זה נשמע אבסורדי, אבל ככה זה עובד).

את סדרת המיילים הזו אפשר לבנות כך שהיא תשלח אוטומטית לכל מי שיירשם לרשימת התפוצה שלך, עם מרווי זמן בין מייל למייל שאת תקבעי אותם (למשל מייל מהסדרה פעם ב-3 ימים). יש שירותים שבעלות זעומה של כמה עשרות שקלים לחודש יספקו לך את המערכת שמאפשרת זאת.
 

צעד 4 – החל מהמייל החמישי, בסוף של כל סרטון וידאו או מאמר שתשלחי, את תוכלי להציע לאנשים להגיע אליך ולהשתמש בשירות שלך.

יש מספר דרכים לעשות זאת:

א. את יכולה להציע להם מפגש ייעוץ בחינם או בתשלום סמלי. במהלך המפגש תוכלי כבר "למכור" להם את הטיפולים שלך.
ב. את יכולה להציע להם להגיע אליך לטיפול ניסיון שאחריו יחליטו אם ירצו להמשיך לסדרת טיפולים מלאה.
ג. את יכולה להציע להם ישירות להתחיל בסדרת טיפולים, כדי שיקבלו תוצאות כמה שיותר מהר.

 

צעד 5 – לכל האנשים שאחרי כ-10 מיילים עדיין לא הגיעו לטיפול שלך אבל ממשיכים לקבל את הטיפים שלך במייל, את תמשיכי לשלוח טיפים ועצות אבל בתדירות נמוכה יותר.

בהדרגה הם יתחילו "להבשיל" ולהפוך ללקוחות שלך. חלק מהאנשים צריכים יותר זמן כדי לקבל החלטה ולנקוט בפעולה על מנת שיוכלו להשתמש בשירות של מישהו אחר.

זה המתכון הכי בסיסי שאם תיישמי אותו בצורה נכונה, תוכלי לבנות אליך תור של לקוחות תוך מספר חודשים ולעולם יותר לא לדאוג למחסור בלקוחות.

כמו שאת רואה, בשביל להוציא את הדברים האלה אל הפועל, לא ממש חייבים אתר אינטרנט תדמיתי עם כל המידע עליך ועם סוג הטיפולים שאת עושה. הוא כמובן יכול להוסיף, אבל אתר עם מידע עליך ועל השירותים שלך ללא מנגנון של הבאת לקוחות, זה בזבוז כסף ומאמץ. לעיתים עדיף להגיש ללקוחות פוטנציאליים את כל המידע בהדרגה, מאשר "לשלוח" אותם לשוטט באתר ולמצוא את כל הדברים החשובים לדעתם שרשומים שם. רובם פשוט לא יעשו את זה, ואת תאבדי אותם בתור לקוחות.
 

לגבי השאלה השנייה שלך – הבונוס שאת רוצה להציע.

ראשית, את צריכה להחליט מה מטרות הבונוס והאם הוא באמת נחוץ. פעולות שיווקיות לעולם לא נעשות "סתם ככה", אלא לשם מטרה מדידה שנוכל לבדוק אם הושגה או לא.

בונוס ללקוחות קיימים יכול לעזור לך "להחזיק" את הלקוח למשך יותר זמן, בגלל שהלקוח מרגיש שהוא מקבל ממך הרבה מעבר למה ששילם עבורו. הבונוס הזה גם יכול לתת תחושה מאוד טובה ללקוחות ולעזור בפרסום שלך מפה לאוזן. בונוס גם יכול לבדל אותך מהמתחרים, מכיוון שאת תתני משהו במתנה, שאחרים לא נותנים.

מצד שני, הבונוס יכול לבנות אצל הלקוחות סוג חדש של ציפיות, שמעכשיו הם בקביעות יקבלו ממך משהו שלא סוכם בהתחלה ואם את לא תמשיכי לספק זאת בקביעות, הם יתאכזבו ועלולים לעזוב.

לכן צריך להיות מאוד זהירים עם בונוסים ללקוחות שכבר צורכים את השירות שלך, ולהבין טוב מאוד מה מטרת הבונוס.

כללי האצבע בשביל הבונוס הם כאלה:

1. הבונוס צריך להיות משהו שנתפס כמשמעותי ללקוח.

אני לא בטוח שהארכה של הטיפול במספר דקות או אפילו ברבע שעה יכולה להיתפס כמשהו משמעותי. כי זה נראה – יותר מאותו הדבר.

אבל באותו הזמן טיפול מסוג שונה שהלקוח לא הזמין) במתנה, כמו מסאג' מיוחד שלא מקבלים בדרך כלל, יכול להיתפס כמשמעותי יותר.

חשוב גם להבהיר שמכיוון שאת עובדת למעשה עם 2 אנשים – הילד (מקבל הטיפול) וההורה (מקבל ההחלטות), צריך לחשוב על מי הבונוס צריך להשפיע בהתאם למטרת הבונוס.

אם המטרה היא לתת חוויה טובה יותר למטופל, אז הבונוס צריך להיות מוערך על ידי הילד, ופחות חשוב שיהיה מוערך על ידי ההורים שעלולים לא כל כך לשים לב לתוספת החוויה שהילד שלהם קיבל.

אם המטרה היא להפגין את מתן הבונוס בפני ההורה, אז הבונוס צריך להיתפס כמשמעותי על ידי ההורה, ולאו דווקא על ידי הילד.

2. העלות של הבונוס צריכה להיות זניחה עבורך.

זאת אומרת שהבונוס שאת נותנת לא צריך להוות טרחה גדולה או הוצאה כספית גדולה. למשל להוסיף משחק מסוג חדש לילד + תוספת זמן עבור המשחק הזה, כנראה לא יעלה לך הרבה כסף (אלא אם את עמוסה בלקוחות וזה בא על חשבון לקוח אחר שהיית יכולה לקבל).

באותו הזמן עיסוי מסוג מסויים עם שמנים מאוד יקרים, מייקר את הבונוס ואת נאלצת להוציא לא רק זמן אלא גם כסף מהכיס כדי לספק את הבונוס הזה.

עליך תמיד לשאוף לתת את הבונוס שעלותו תהיה זניחה עבורך ומשמעותית עבור הלקוח.

מתי לתת את הבונוס?

התשובה תלויה במטרת הבונוס.

למשל, אם את יודעת שאחרי 5 טיפולים רוב הלקוחות עוזבים, אז כדאי לתת את הבונוס בטיפול הרביעי או החמישי, כדי לשפר את התחושה שלהם ולתת להם סיבה נוספת להישאר ולהמשיך עם הטיפולים.

מקווה שתוכלי להפיק תועלת מהעצות שנתתי.

שיהיה הרבה בהצלחה!
יגאל שטארק

 

אם אתם רוצים לשלוח שאלות ייעוץ קצרות על העסק שלכם, ניתן לעשות זאת בקישור הבא: מה הבעיה הכי בוערת בעסק שלך?

תגובות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *