רוצה לבנות עסק משלך ולהתחיל להרוויח? הצעד הראשון להקמת מוצר – בחירת תחום

אני בטוח שיש הרבה חבר'ה שנכנסים לבלוג שלי, קוראים את כל מה שאני כותב על יזמות, שיווק, מכירות, ואומרים לעצמם "חבל שאין לי עסק משלי, חבל שאין לי מוצר משלי, הייתי משתמש בכל העצות הנהדרות האלה, כדי להתחיל להרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש בקלי קלות".

אם אתה אומר לעצמך משהו דומה מדי פעם, מה שאני הולך לכתוב עכשיו, יהיה מאוד חשוב ומעניין עבורך. אני הולך להתחיל ממש מההתחלה, מהשאלה שמטרידה רבים שהיו רוצים לפתוח עסק, במיוחד כזה שלא צריך לצאת מהבית כדי לנהל אותו. השאלה היא "מה אני יכול למכור לאנשים ואיזה שרות לספק?"

אני מניח שקוראי הבלוג שלי אלו אנשים אינטליגנטיים עם סקרנות טבעית לידע, עם שאיפות להתפתחות עצמית ולפחות תחביב אחד שיצא להם להתמקצע בו במהלך החיים ברמה זו או אחרת (למרות שאני בטוח שיש הרבה יותר מתחביב אחד כזה).

יצירת מוצרים ושירותים בשביל העסק החדש שלך
יצירת מוצר, זה הדבר שרוב האנשים חושבים שהם צריכים, כדי להתחיל להרוויח – "אילו היה לי מה למכור, הייתי מוכר את זה". זה נכון ולא נכון. ליצור מוצר, יכול להיות אחד הדברים הקלים ביותר, הדבר הקשה הוא לקבל מספר החלטות חשובות בצורה נכונה, שיכריעו בהמשך, האם העסק שלך יצליח או לא. בדיוק מיסודות אלה, אני רוצה להתחיל.

בקצרה, הנה הצעדים שאני הולך להרחיב עליהם היום ובפוסטים הבאים, בנושא של יצירת מוצר.
הצעד הראשון – בחירת תחום בו יהיה המוצר או השרות שלך.
הצעד השני – בדיקת טיב השוק, בתחום שבחרת.
הצעד השלישי – בחירת נישה, בה תתמקצע בתחום שלך.
הצעד הרביעי – אפיון בסיסי של המוצר, כפי שאתה מדמיין אותו לעצמך. החלטה מאיזה סוג יהיה המוצר ראשון.
הצעד החמישי – איסוף פרטים של לקוחות פוטנציאליים.
הצעד השישי – יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים וקבלת משובים על הצרכים, הבעיות והמטרות שלהם.
הצעד השביעי – עדכון האפיון של המוצר על פי הפידבקים.
הצעד השמיני – יצירת המוצר הראשון.

בהמשך מתחילים צעדים של בניית מנגנון שיווקי, יצירת מוצרים נוספים וכו'. אלו צעדים שכבר לא שייכים לנושא הפוסט הזה, עליהם אני אכתוב בעתיד.

היום אני הולך להתרכז רק בצעד הראשון – בחירת תחום
ראשית, אני רוצה להפריך כמה מיתוסים שיכולים להיראות כמכשול בשבילך. הפעם אתה תצטרך להאמין לי, כי אני לא הולך לפרט בפוסט הזה כל נקודה. את חלקן פירטתי בעבר ואת חלקן אני אפרט עוד בהמשך.
הנה הנקודות החשובות שאני רוצה שתיקח עכשיו בחשבון:

– היום אפשר להיכנס לכל שוק, בכל תחום ובכל נושא ולהתחיל להרוויח בו מאות אלפי שקלים בחודש.
– ככל שהשוק שאליו אתה נכנס רחב יותר ויש בו יותר מתחרים, כך יהיה לך קל יותר להתחיל להרוויח בו.
– אתה לא צריך שיהיה לך שם מוכר, שבגללו אנשים יבואו אליך. אתה רק צריך מנגנון שיווק נכון.
– אתה לא צריך ליצור מותג בצורה אקטיבית, כדי שאנשים יבואו לעמוד בתור, אחר המוצרים והשירותים שלך.

על חלק מהנקודות האלה אפשר לקרוא הרחבה בפוסט הזה: להיכנס עם העסק לשוק קיים ותחרותי או לשוק צומח ואף בתולי.

חזרתי על הנקודות האלה, כדי שתירוצים כגון "אבל יש מתחרים שאין לי סיכוי מולם!!!" או "איך אני אצור לעצמי שם כשאנשים כבר התרגלו לקנות אצל אחרים???" לא יעמדו בדרכך. זאת לא בעייה ואפילו לא חצי בעייה. זה תירוץ שנובע רק מחוסר ידע.

עכשיו בוא נחזור לשאלה הגדולה "מה אתה יכול למכור לאנשים?"
דבר ראשון שעליך להחליט, הוא באיזה תחום יהיה המוצר שלך. לא סתם כתבתי בתחיל הפוסט, שאני מקווה כי יש לך תחביב בתחום שאתה אוהב ולא סתם כתבתי בפוסט הקודם, שאנשים מצליחים להתעשר בגדול, רק כאשר הם מתעסקים במה שהם הכי אוהבים ובתחומים שהכי מדליקים אותם אישית (בלי קשר לכסף או לעסקים).
גם אתה צריך למצוא תחום כזה בחיים שלך. זה יכול להיות כל תחום. החל מתחומים שנראים כלא רווחיים כלל, כמו אספנות קופסאות שימורים, ליקוט צמחי מרפא, בניית ארמונות חול ועד לתחומים נפוצים, שנראה כי התחרות בהם גבוהה, כמו יעוץ עסקי, בניית אתרים, אימון אישי או מכירת כרטיסים להופעות. אין תחום שאי אפשר להרוויח בו בגדול, לכן ככל שהתחום שתחליט להכין בו מוצר משלך ולהתחיל להרוויח בו כסף, יהיה יותר קרוב לליבך ואתה תהיה מומחה בו, כך יהיה לך יותר קל להצליח בתחום זה.

כל מה שעליך לעשות עכשיו, הוא לבנות רשימה של תחומים שהם התחביב/המומחיות שלך, שאתה מאוד נהנה להתעסק בהם וממש לא היית מתנגד להמשיך להתעסק בהם וגם להרוויח מזה כסף.

סיימת לבנות את רשימת התחומים? מצויין, כתוב לי את זה בתגובה! כתוב לי עבור כל תחום שבחרת, שני דברים:
א. התחום שבו החלטת לבנות מוצר או שירות? אם יש כמה כאלה, רשום אותם ואני אכוון אותך בבחירה.
ב. מה המומחיות שלך בתחום הזה? מה אתה יודע לעשות טוב, בתחום זה?

הצעד הבא שאני ארשום עליו בעוד כמה ימים, הוא "איך לבדוק האם התחומים שבחרת, אכן רווחיים ויכולים להביא לך הרבה כסף? ואיך מתוך כל התחומים שחשבת עליהם, לבחור את האחד שתוכל להגיע בו לרווחים הגבוהים ביותר, תוך השקעת המשאבים הקטנה ביותר".

נ.ב.
אם עדיין לא נרשמת בפינה הימנית למעלה, לקבלת עדכונים, כדאי לעשות את זה עכשיו. זה יבטיח שתקבל הודעה למייל, ברגע שאני אפרסם את הפוסט הבא שלי. תמיד תוכל לבטל את קבלת העדכונים הללו.

תגובות

תגובות

13 comments

  1. יגאל שאלה פתוחה לגבי הבלוג היא עד כמה אתה מצליח כלכלית. האם כבר עשית את המליון דולר הראשונים? אני חושב שעד שלא תציין באמינות את ההשגים הללו חסר משהו שעל הקוראים לדעת.

  2. כל עוד אני לא מוכר פה משהו, אין לי שום עניין לשכנע את האנשים לתת בי אמון עיוור.
    אבל אם הסקרנות לא נותנת מנוחה, אז כרגע עושה כשני מיליון ש"ח בשנה.

  3. ראשית כל אהבתי את מה שכתבת כאן יגאל ורציתי לכתוב את ההתלבטות שלי ואשמח לעזרה אני אשה חרדית ששרה זה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות לשיר בפני קהל.הקב"ה חנן אותי בקול מיוחד מרגש שלא שומעים כל יום תודה לאל. וסליחה שזה נשמע יהיר זה פשוט לצורך העצה ממך ועל מנת שתבין את התמונה.לפני שחזרתי בתשובה הייתי שרה גם לפני גברים ועמדתי לצאת עם דיסק הכרתי את צביקה פיק ובצלאל אלוני והעריכו את כשרוני.אך ב"ה זה לא קרה והיום אני שרה לציבור נשים. העיניין הוא כזה כידוע לך ברדיו אי אפשר לשמוע אותי דרכי הפירסום כיום ותמיד הם מוגבלים עבור הזמרת החרדית מצד ההלכה. בקיצור אין הרבה זמרות חרדיות בשוק וגם אלה שכן הרמה היא טובה אבל לא מעולה.ונשים צמאות לבידור כלשהו.העיניין שאני שואלת את עצמי אם אני יכולה לבנות על זה. אני רוצה להיות מבוססת ושלבעלי והילדים שיהיו בריאים לא יהיו דאגות של לגמור את החודש השכירות גבוהה אני רוצה לקנות דירה בע"ה ושיהיה לי מקצוע שאוכל להרוויח בו מעל המשק.ועוד קצרה היריעה מלהוסיף במילים מה עלי לעשות? כיצד להרוויח באמת הרבה כסף? בבקשה יגאל הצע את עצתך כיוון שכל האנשים החכמים שאני מכירה תפרנים לצערי.

    • סליחה שמעת על מירי אור?זמרת חרדית ברמה עולמית(המירי מסיקה של החרדיות)יש רמה ועוד איך!!!
      לדעתי תתיעצי איתה כדאי לך אני ראיתי אותה בנופש לנשים והיה מדהים מרגש הרבה זמן לא שמענו כזה דבר.
      ואני חוזרת בתשובה ומכירה את הזמרות בעולם החילוני,ותאמיני לי היא לא רואה אותם!!!
      יש לי את הפאלפון שלה אני רוצה להזמין אותה לחינה שלי תתקשרי אליה
      052-7619104

  4. שלום יגאל
    אני בת 19 ואני ממש מתעניינת בכל עניין בנוגע לפתיחת עסק אישי משלי.
    יש לי רעיונות למוצרים ודברים כגון פטנטים, ואני גם מאוד מתעניינת בשיווק ופרסום, אני יודעת שכל מוצר,כל עסק, חייב לשווק את עצמו נכון,זה המפתח להצלחה. נכון?
    בעיקרון התחום שאני הכי אוהבת זה אופנה,אני רוצה להיות מעצבת אופנה. אבל בגלל שבתחום זה צריך הרבה מזל,ולהיות מפוסם ומותג" וכו אני מפחדת לא להצליח. האם אתה חושב שבכל זאת כדי לי לנסות לשווק את עצמי בתחום האופנה ולנסות למכור את הדגמים שלי..? תודה מראש!

    • היי שרון,
      אם יש לך רעיונות, את יצירתית ויכולה ליצור מוצר (גם אם זה דגם), שמישהו יכול להתעניין בו, אני לא רואה שום סיבה שלא לעשות את זה.
      את לא צריכה להסתכל על הסיבות שבגללן את לא תצליחי ושמפריעות לך, כי כאלו יש תמיד, בכל עסק בכל תחום. את צריכה לחפש, איך למרות הנסיבות ולמרות כל המכשולים בדרך, את תצליחי לעשות את מה שאת רוצה. כי רק עם גישה כזאת, אפשר להצליח להקים עסק.

  5. שלום יגאל
    אני עתודאי בתחום האלקטרוניקה, כרגע אני עובד מול חברות אזרחיות רבות אומנם לא בתפקיד אשר מאפשר לי לתקשר עם "האנשים הגבוההים"
    ועדיין אני רואה בתפקיד שלי פוטנציאל רב ליצירת קשרים ואולי פתיחת עסק בתחום הנ"ל ולעבוד מול החברות האזרחיות הללו.

    אשמח אם תוכל להסביר בכתבות הבאות שלך מאמרים כיצד לפנות נכון ולצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים לפני פתיחת העסק.

    תודה,
    רון.

  6. שלום יגאל

    אני בת 16 ואני ואני רוצה להרוויח כסף אני יודעת שזה נשמע ילדותי ומפגר אבל זה ככה , אם תוכל להביא לי שיטות להרוויח כסף באינטרנט אני ישמח

    יש לי ידע רחב בעולם האיפור והקוסמטיקה ואני מתכוונת באופן מקצועי (אני צריכה להמשיך לפתח את זה )

    לא אכפת לי לעסוק בכל תחום העיקר זה שאני ירוויח ממנו כסף , אבל עדיף משהו שעוסק בתחום שלי

    תודה

  7. שלום יגאל אני משער שאני טוב בתחום השיווק והמכירות ואני שואף להגיע לעצמאות כלכלית כמה שיותר מהר אשמח לשמוע את הצעותיך לניתוב שלי בתחום זה תודה

  8. מעיין לוי

    מירי אור בהחלט זמרת מדהימה עם נשמה ואן היום הרבה כאלה!!הפאלפון שפירסמה יעל לא מכודכן!
    הפאלפון שלא האמיתי -052-6817277
    היא הביא לי אותו בהופעה שלה מצויינת!!!מומלץ!!היא עושה גם חינות ובת מיצווה (אחותי לקחה אותה אין דברים כאלה!)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *